آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
بورس - جهان
۱۱
بازار جهانی طلا

پیش بینی تداوم روند صعودی قیمت طلا

در هفته ای که گذشت، روند قیمتی طلادر بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، ولی به طور کلی با روندی تقریبا صعودی همراه بود. در هفته گذشته روند قیمتی طلااز میانگین 1226.625 دلار در تاریخ 14 ژوئن، به میانگین قیمت 1250 دلار در تاریخ 18 ژوئن 2010 رسید.

به گزارش سایت کارگزاری سی ولکس کالادر اوایل هفته معاملاتی گذشته، اندکی بهبود در بازارهای مالی اروپا و آمریکا چشم انداز مثبتی را در بین سرمایه گذاران نسبت به روند رو به بهبود اوضاع اقتصادی در جهان به وجود آورد. به دنبال این موضوع نیز قیمت طلابه دنبال حجم عرضه های زیاد و فروش های سوداگرانه، در اوایل هفته گذشته با افت همراه شد. همچنین در هفته گذشته، بنا به گزارش نشریه Businessweek، طلادر این هفته برای هشتمین هفته پیاپی، تحت تاثیر بحران بدهی و کسری بودجه در اروپا قرار گرفت و قیمت آن مجددا رو به افزایش نهاد؛ به نحوی که این فلز قیمتی به یک رکورد جدید در تاریخ معاملات خود دست یافت. این در حالی است که انتشار این خبر که سران کشورهای اروپایی، توافق کرده اند تا برای آشکار شدن این موضوع که «سیستم های مالی اروپا چه مدت خواهند توانست در برابر شوک های اقتصادی مقاومت کنند؟» آزمون تست استرس از بانک ها انجام شود، موجب شد تا نگرانی هایی در بین معامله گران بین المللی نسبت به احتمال شدت یافتن بحران مالی در اروپا به وجود آید و در همین راستا، به دنبال اقبال سرمایه گذاران به فلزات گرانبها مانند طلابهای این فلزات نیز در بازارهای جهانی با افزایشی چشمگیر مواجه شد.

تحلیل تکنیکال طلا

برای هفته آینده این پیش بینی وجود دارد که احتمالاطلاروندی صعودی داشته باشد. در هفته گذشته نیز همان گونه که پیش بینی شده بود. در این هفته نیز اگر طلابخواهد مجددا صعود پیدا کند، در این صورت با شکاندن نزدیک ترین مقاومت قیمتی که رکورد روز جمعه طلا(1262.15دلار) است، احتمالابه قیمت های بالاتر یعنی محدوده مقاومتی 1285-1275دلار نیز صعود پیدا خواهد کرد و در غیر این صورت، چنانچه طلابخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت عبور کردن از سطح مقاومتی مهم 1230 دلار، احتمال اینکه قیمت آن تا ساپورت مهم و تاریخی 1200 دلار نیز افت پیدا کند وجود خواهد داشت.