آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
بانک و بیمه
۱۳

افزایش 70 درصدی قیمت سهام بیمه دی در 47 روز

قیمت هر سهم شرکت بیمه دی در 47 روز گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، شرکت بیمه دی که با نماد (ودی) در تابلوی اصلی بازار فرابورس ایران فعالیت می کند، در یک ماه اخیر نیز نزدیک به 35 درصد افزایش قیمت داشته است و بدین ترتیب اشخاصی که در بیمه دی سرمایه گذاری کرده اند، سود مناسبی از افزایش قیمت سهام خود به دست آورده اند.

قیمت هر سهم بیمه دی در 15 اردیبهشت 89 معادل 1594 ریال بود که تا پایان معاملات شنبه 29 خرداد قیمت پایانی 2697 ریال برای آن ثبت شد که بیانگر اختلاف 1103 ریالی در مدت 47 روز است.

همچنین در 29 اردیبهشت قیمت هر سهم بیمه دی معادل 2007 ریال بود که با توجه به قیمت امروز تفاوت 690 ریالی را در مدت یک ماه نشان می دهد که نزدیک به 35 درصد افزایش را نشان می دهد.

این در حالی است که در بازه زمانی مورد بررسی، بازار سهام دچار نوسانات متعددی شده است و عوامل درونی و بیرونی بر وضعیت معاملات و قیمت سهام اثرگذار بوده اند و بیمه دی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

یک کارشناس بازار سرمایه در این خصوص گفت: با این که بیمه دی در بازار فرابورس فعالیت می کرد، اما بازار توجه زیادی به این سهم نداشت که پس از آغاز بحث ورود این شرکت به بورس و تمرکز سرمایه گذاران روی این سهم، اقبال بازار به آن زیاد شد.

مصطفی بیاتی افزود: بیمه دی در مقایسه با شرکت های بیمه ای حاضر در بورس نیز از شرایط خوبی برخوردار است و در حالی که P به E (نسبت قیمت به سود) شرکت های البرز و آسیا حدود 10 بود، نسبت قیمت به سود بیمه دی حدود 5 بود که سرمایه گذاری در این سهم را توجیه پذیر می کرد.

وی تصریح کرد: بیمه دی با سرمایه قبلی خود EPS (پیش بینی سود نقدی هر سهم) خود را حدود 200 ریال اعلام کرده بود و پس از افزایش سرمایه صددرصدی، EPS این شرکت برای سال 1389 رشد قابل توجهی داشت و به 280 ریال رسید که این نکته نیز بر جذابیت های این سهم افزود.

با وجود این که اکنون نسبت قیمت به سود این شرکت به 8 رسیده است، لیکن هنوز از اقبال بازار برخوردار است و روند صعودی آن با وجود همه نوسانات تا امروز ادامه داشته است.