آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار کشور
۳

آیت الله ناصر مکارم شیرازی: دفاع حساب شده از مکتب اهل بیت بر همگان واجب است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: خوشبختانه در ترویج مکتب اهل بیت(ع) از سوی علمای اسلام قدم های ارزشمندی برداشته شده است و امروز دفاع منطقی و حساب شده از مکتب اهل بیت بر همگان فرض است.

به گزارش ایرنا آیت الله مکارم شیرازی جمعه شب در مراسم آغاز به کار شبکه جهانی ولایت افزود: لحظه بسیار خوشحال کننده ای برای من است که می بینم شبکه جهانی ولایت کار خود را آغاز می کند و خوشبختانه فضلای بسیار قوی از حوزه علمیه در این شبکه فعالیت می کنند که کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

این مرجع تقلید با بیان این که شبکه جهانی ولایت دارای بخش های مختلفی است، اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک در این شبکه جهانی بخش هایی همچون اخلاق اسلامی، اخلاق در مکتب اهل بیت(ع)، نهج البلاغه، معرفی علمای اسلام، معرفی کتاب هاب بسیار گرانقدر و ارزشمند، پاسخ به ساالات و شبهات فعال شود.

وی تاکید کرد: امروز عصر رسانه هاست و رسانه ها در جهان امروز حرف اول را می زنند، ما نمی توانیم از این میدان بیرون رویم و فرصت را از دست دهیم در چنین موقعیتی باید تمام تلاش خود را به کار بست تا به نحو شایسته ای از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کرد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: خوشبختانه در ترویج مکتب اهل بیت(ع) از سوی علمای اسلام قدم های ارزشمندی برداشته شده است و این حرکت ها در حال حاضر ادامه دارد؛ اما امروز دفاع منطقی و حساب شده از مکتب اهل بیت برهمگان فرض است.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم شبکه جهانی ولایت به گونه ای باشد که آن را همگان با این شعار بشناسند «شبکه ولایت شبکه ای که آن را می شناسید و به آن اطمینان دارید.»

این مرجع تقلید اظهار داشت: ما معتقدیم گوش های شنوای فراوانی در جهان برای شنیدن مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد و ما بر همین اساس از این فرصت استفاده می کنیم و آنچه از مکتب اهل بیت و معارف اسلامی آموخته ایم را برای همه بینندگان در سراسر جهان ارائه خواهیم کرد.