آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار ورزشی
۱۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد تکمیل شبکه بهداشت و درمان روستایی تا پایان سال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شبکه بهداشت و درمان روستایی کشور تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مرضیه وحید دستجردی روز شنبه در آیین بهره برداری از مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهر جدید سلماس گفت: امسال احداث و بهره برداری از سه هزار خانه بهداشت روستایی در اولویت برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد که با بهره برداری از این مراکز نیاز جمعیت روستایی کشور به مراکز خدماتی و بهداشتی مرتفع می شود.

وی افزود: رئیس جمهوری و همه اعضای دولت به صورت شبانه روزی درراستای خدمت به مردم فعالیت می کنند تا غبار محرومیت از چهره مناطق مختلف کشور زدوده شود.

وی با اشاره به گوشه ای از خدمات دولت نهم و دهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: از ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون 11هزار و400 تخت بیمارستانی به مجموع تخت های بیمارستانی کشور اضافه شده که رقم قابل توجهی است.

وی اظهار کرد: همچنین احداث و بهره برداری از 4 هزار خانه بهداشت، 500 مرکز بهداشتی و درمانی و اضافه شدن پنج هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور، برگ زرینی در کارنامه فعالیت های دولت در این بخش می باشد.

وی ادامه داد: در پنج سال اخیر با احداث یک هزار پایگاه اورژانس در محورهای ارتباطی کشور، تعداد این پایگاه ها به یک هزار و600 مورد رسید که قابل مقایسه با قبل نیست.

همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات اجرایی بیمارستان جدید شهر سلماس آغاز شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت یک هکتار احداث می شود.