آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار ورزشی
۱۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:میزان معوقه های مالیاتی در کشور 6 هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اکنون میزان معوقه های مالیاتی در سطح کشور رقمی معادل 6 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و جامعه اطلاع رسانی خراسان جنوبی، افزود: معوقات بانکی و مالیاتی عدد و رقم های بزرگی است که می تواند فساد را در کشور نهادینه کند و ثروت های انبوه و افسانه ای را شکل دهد.

وی زمین را یکی از بسترهای اصلی فساد در کشور دانست و گفت: بزرگترین تخلفات مالی کشور در حوزه زمین اتفاق می افتد.

پورمحمدی افزود: رشد فساد در موضوع تصرف زمین به شدت کنترل شده به طوری که بخشی از تصرفات قبلی زمین ها برگشت کرده که این حرکتی بسیار ارزشمند است.

وی در مورد مسئولان 2 شغله نیز گفت: با پیگیری های انجام شده موضوع 2 شغله ها کنترل شده به طوری که عده ای استعفاد دادند به عده ای تذکر دادیم و تعدادی را نیز به دادگاه فرستادیم.

پورمحمدی همچنین روز پنج شنبه در شورای اداری استان خراسان جنوبی در بیرجند عدم اختصاص اعتبارات لازم در زمان مناسب، انسجام نداشتن، پراکندگی و نبود اطلاعات پایه و کامل در برخی طرح ها را از دلایل عقب ماندگی از برنامه های پیش بینی شده دانست و افزود: دولت نیز در برخی مواقع خود را متعهد به تعهداتی کرده و قول هایی داده که این تعهدات و قول های زیاد مشکل ساز شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مردم نباید مسئولان را مجبور به دادن قول هایی بکنند که اجرای آن در توان آنها نیست.

وی ایجاد پتروشیمی شرق کشور را نمونه ای از این تعهدات ذکر کرد و افزود: این طرح، ناموفق و غیراقتصادی است و از تعهدات غیرعملی است که بدون پاسخ خواهد ماند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در جمع خبرنگاران در بیرجند گفت: در یک دسته بندی اجمالی به این نتیجه رسیدیم که سازمان بازرسی 20 تا 25درصد و فعالیت نظارتی مجموعه های غیرحرفه ای، تشکل های مردمی و بازرسان آزاد هم 25درصد می توانند در امر نظارت و بازرسی ایفای نقش کنند و 50 درصد باقی مانده را رسانه ها برعهده دارند.

وی افزود: برای اصلاح و تحول در نظام های اجرایی کشور قدم اول و اساسی، آگاهی بخشی، اصلاح رفتار و فرهنگ سازی است و همه این موارد از ابزارهای صاحبان رسانه است.