آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار کشور
۱۴

با حضور آیت الله جوادی آملی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در قم افتتاح شد

همزمان با سالروز میلاد امام علی(ع) و با حضور آیت الله جوادی آملی، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در شهر قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با شب میلاد سراسر نور و برکت مولود کعبه حضرت امام علی(ع)، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، با حضور آیت الله جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و مفسر قرآن کریم افتتاح شد.

در این مراسم که جمعه شب برگزار شد، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، استاندار قم و شماری از طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم حضور داشتند.

آیت الله جوادی آملی، با تبریک میلاد حضرت امام علی(ع)، جایگاه و منزلت این امام همام را بسیار برجسته توصیف و تاکید کرد: جایگاه مولای متقیان امام علی(ع) به قدری رفیع و والااست که بشر حتی توانایی درک گوشه ای از برجستگی های مولود کعبه را ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام، حضرت علی را میزان و معیار شناخت حق دانست و تصریح کرد: دین مبین اسلام ملاک سنجش و محور حق حضرت علی(ع) است و هر کس می خواهد حق را بیابد، ابتدا باید نسبت به ولایت مولای متقیان(ع) معرفت و شناخت لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید جوادی واعظ، مدیربنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز در این مراسم، گزارشی از اهداف و برنامه های این بنیاد علمی ارائه کرد و آثار و تالیفات حضرت آیت الله جوادی آملی را برگ زرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینکه آثار این اندیشمند فرهیخته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی انتشاراتی های متعدد به چاپ رسیده است تصریح کرد: آثار حضرت آیت الله جوادی آملی در عرصه های فقهی، اخلاقی، عرفانی و فلسفی تالیف و تدوین شده و امروز در اختیار طلاب، روحانیان و اندیشمندان جهان اسلام قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی واعظ، با اشاره به تعداد آثار منتشر شده از این عالم و محقق برجسته جهان اسلام از سوی موسسه اسراء، برنامه های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء را تشریح کرد و گفت: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، با دارا بودن سه پژوهشکده شامل پژوهشکده های قرآن پژوهی و عترت پژوهی، فقه و اخلاق و حقوق و فلسفه و عرفان و کلام، با هدف گسترش و نشر آثار ارزشمند حضرت آیت الله جوادی آملی به بهره برداری رسیده است.