آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار اقتصادی
۴

وزیر نفت خواستار شد: افزایش صادرات گاز با استفاده از زغال سنگ داخلی

وزیر نفت با اشاره به عدم استفاده از ذخایر زغال سنگی در کشور خواستار استفاده از زغال سنگ در مناطقی که مشکل زیست محیطی ندارند، شد و گفت: در حال حاضر گازی را که می توانیم صادر کنیم در داخل کشور استفاده می کنیم.

سید مسعود میرکاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر در کشور گفت: در حال حاضر توسعه انرژی اتمی به عنوان یک انرژی پاک و زیست محیطی در دستور کار دولت قرار دارد که باید از این انرژی در تامین نیازهای داخلی بیشتر استفاده کنیم.

وزیر نفت همچنین با بیان اینکه باید از منابع هیدروکربوری برای تامین نیازهای داخلی کمتر استفاده کنیم، تصریح کرد: با مدیریت مصرف نفت و گاز باید بخشی از این منابع را به خارج کشور صادر کنیم.وی تاکید کرد: از محل درآمدهای حاصل از فروش و یا صادرات نفت و گاز باید این منابع را برای پشتیبانی سایر صنایع مورد استفاده قرار دهیم. به گزارش مهر، این مقام مسئول همچنین با یادآوری اینکه در حال حاضر سهم زغال سنگ در سبد انرژی کشورهای مختلف جهان به 30 درصد رسیده است، تبیین کرد: با وجود در اختیار داشتن ذخایر زغال سنگ در داخل کشور اما از این ذخایر بهره برداری نمی کنیم.