آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
شهرستان ها
۱۱

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا افزایش یافت

دزفول - خبرنگار کیهان:

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد امسال و سال آینده به دو برابر افزایش می یابد.

محمدعلی محققی گفت: این مقدار در دوره های دکترا نیز افزایش می یابد و در دوره های تخصصی نیز 25 درصد در دوره های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی عمومی 10 درصد و در سایر دوره ها نیز رشد مناسبی داشته ایم.

وی افزود: توسعه و روزآمد کردن آموزش و توجه به ابعاد اخلاق پزشکی و تحول در آموزش دوره پزشکی عمومی از روئوس برنامه های وزارت بهداشت و درمان در بحث آموزش است.

وی گفت: در سال گذشته و امسال بیش از 10 مرکز آموزش عالی علوم پزشکی در کشور دایر و یا مقدمات تاسیس آنها انجام شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، آغاز مطالعات اولیه تاسیس مراکز آموزشی شمال و جنوب استان فارس و ارتقای دانشگاه علوم پزشکی بجنورد و راه اندازی دانشکده علوم پزشکی دزفول را از جمله اقدامهای این وزارتخانه در جهت توسعه مراکز آموزش عالی بخش علوم پزشکی اعلام کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان در سفر به دزفول از مراکز درمانی و بهداشتی از جمله بیمارستان های یازهرا و افشار دزفول دیدن و از نزدیک در جریان وضعیت درمانی و مشکلات بیمارستانهای این شهرستان قرار گرفت.