آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۷۰۴۰
اجتماعی
۳۰

درختانی که سیراب نمی شوند

پیش از این درختان کهنسال شهر تهران در پای جوی های آبی که سالیان سال آنها را سیراب می کردند قد می کشیدند و بی هیچ منت سایه خود را بر سر شهروندان می گستراندند. درختان چنار در خیابان علمداری ناحیه سه منطقه7 شهرداری تهران نیز با15 تا20 سال عمر از معدود نشانه های فضای سبز برای اهالی محل بودند که اکنون دیگر آن گونه که باید سیراب نمی شوند و با ایجاد طرح جدول بندی و برچیدن جوی های محل، تن به خشکی می سپارند.

به گزارش خبرنگار ما، برخی اهالی خیابان علمداری ناحیه سه منطقه7 شهرداری تهران با مراجعه به دفتر روزنامه با بیان آنکه درختان محل در حال خشک شدن هستند، دلیل آن را اجرای برخی پروژه های شهری عنوان کردند.

به گفته این شهروندان، چندی پیش شهرداری منطقه جوی آب خیابان علمداری را تخریب و جدول بندی کرد و عملامنبع آبیاری درختان از بین رفت. در ابتدا تانکرهای آب چند روزی درختان را آبیاری کردند. اکنون بسیاری از درختان توسط مردم و با آب لوله کشی آبیاری می شوند. با این حال تعدادی از درختان تا مرز خشک شدن پیش رفته اند.

این اهالی مدعی شدند که به عملکرد شهرداری در این ارتباط اعتراض کرده اند اما مسئولان در شهرداری گفته اند که تخریب و پر کردن جوی های آب به درخواست مردم بوده است. در حالی که مردم محل از چنین تصمیمی بی خبر بوده اند و تماسی با شهرداری نداشته اند. آیا بیان این گونه پاسخ ها می تواند جوابگوی اعتراض اهالی باشد؟

آیا چنین پروژه هایی ضمن آنکه می تواند اندک فضای سبز یا درختان در محله را نابود کند موجب ضایع شدن بودجه های شهری نمی شود؟