آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۱
شهرستان ها
۱۱

لزوم تسریع درساخت بیمارستان ولی عصر اراک

ساخت بیمارستان ولی عصر اراک که از سال 87 آغاز شده است، 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. چون قرار است که این بیمارستان طی دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد، می بایست که مراحل ساخت با سرعت بیشتری انجام شود.

هم اکنون بیمارستان ولی عصر «عج» اراک به عنوان بزرگترین و پرمراجعه کننده ترین مرکز درمانی اراک همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد اما وجود مشکلات عدیده درشرایط فعلی ایجاب می کند که این مرکز درمانی هرچه زودتر به ارائه خدمات درساختمان جدید بپردازد.

بزرگترین مشکل فعلی بیمارستان ولی عصر حجم بالای مراجعان و فضای نامناسب برای سرویس دهی به شهروندان است. هرچند تلاش شده است که مشکلات به حداقل برسد، اما بیشتر مشکل دربخش اورژانس بیمارستان وجود دارد که به نحو شایسته پاسخگوی بیماران نیست.

گسترش فضای فعلی بیمارستان در سطحی پراکنده و دور از یکدیگر که موجب پراکندگی امکانات گردیده است از دیگر مشکلات بیمارستان فعلی است و همچنین غیربهداشتی و فرسوده بودن ساختمان ها بر مشکلات موجود افزوده است.

از طرف دیگر چون اراک مرکز تلافی محورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می شود، بنابراین مسایل درمانی و اورژانس حوادث شهرهای مختلف و استان های همجوار به آن تحمیل می شود و از آنجا که امکانات محدود و فضای اورژانس نامناسب است بنابراین کارکنان زحمت کش بیمارستان نمی توانند خدمات مناسبی به مراجعان ارائه کنند.

قرار است بیمارستان ولی عصر در 13طبقه و 320تختخواب مورد بهره برداری قرارگیرد.

همچنین برای این بیمارستان، که در زمینی به مساحت 22هزار متر درحال ساخت است،امداد هلی بال و ایجاد بخش های تخصصی و فوق تخصصی متنوع پیش بینی شده است که امید می رود موعد اعلام شده مورد بهره برداری قرارگیرد.

محسن تاج آباد

خبرنگارکیهان دراراک