آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۶۳
اجتماعی
۴

گزیده

بار جمعیت پایتخت باید کم شود

طرح خروج سازمان ها و شرکت ها و افراد برای کم کردن بار جمعیتی تهران با جدیت پیگیری می شود، زیرا تهران با مشکلات زیست محیطی فراوانی روبه رو است. استاندار تهران با بیان این مطلب گفت: ما در شرایط و فضایی در تهران زندگی می کنیم که تمام آلاینده های مضر برای سلامتی در آن وجود دارد.مرتضی تمدن افزود: دولت باید در حوزه محیط زیست و حوزه های مرتبط با آن به استان و شهر تهران توجه ویژه ای کند، چرا که مشکلات جدی در این زمینه

وجود دارد.

سهمیه بورسیه دانشگاه های کشور افزایش یافت

سهمیه بورسیه سال تحصیلی جدید برای تمامی دانشگاه های کشور تعیین شده است اما اولویت اختصاص آن به دانشگاه های نوپا و محروم است. مدیرکل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: سهمیه بورسیه دانشجویان داخل کشور به منظور تامین اعضای هیات علمی افزایش یافته است و برای حداقل 2 هزار نفر در قالب بورسیه داخل ظرفیت داریم.رضا عامری افزود: این سهمیه به همه دانشگاه های کشور اختصاص داده شده و پس از اعلام فراخوان، فرایند جذب تا پایان سال صورت می گیرد.

دانشگاه علوم ورزشی در کشور راه اندازی می شود

دانشگاه علوم ورزشی با استفاده از استعدادهای جوانان و در پی انعقاد تفاهمنامه میان وزارت علوم و سازمان تربیت بدنی راه اندازی می شود.محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: این تفاهمنامه برای ارتقای سطح ورزش کشور بویژه ورزش دانشجویی منعقد شده است.