آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۵
اخبار اقتصادی
۴

ساماندهی 400 هزار متقاضی کارتوسط وزارت تعاون

وزیر تعاون گفت: 400 هزار متقاضی شغل از کل کشور در سایت وزارت تعاون ثبت نام کرده اند که مدارک 352 هزار نفر از این افراد کامل بوده، وظیفه ساماندهی این امر برعهده وزارت تعاون است.

«محمد عباسی» در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت پنج درصد از این افراد شامل کسانی می شوند که در جای دیگر مشغول به کار هستند ولی دنبال کار بهتر می باشند.

وی درباره روند ثبت نام و پالایش کارجویان در سایت وزارت تعاون، گفت: شیوه جدید یافتن اشتغال به این نحو است که اولاثبت نام همه متقاضیان در سایت وزارت تعاون و بانک ملی براساس اطلاعات کارجویان که وزارت تعاون آن را راه اندازی کرده صورت می گیرد تا آمار درستی از متقاضیان کار در کشور بدست آید.

وی ادامه داد این سایت به گونه ای طراحی شده که دسترسی همه سازمان ها، دستگاه ها و بانک ها حتی صندوق مهررضا(ع) هم به آن امکانپذیر است تا چنانچه سازمان یا دستگاهی خواست نیروی مورد نیاز خود را تامین کند می تواند با مراجعه به این لیست از افراد ثبت نام شده در این سایت بهره گیری نماید.

وی تصریح کرد ثبت نام در سایت وزارت تعاون الزاما به منزله کار اداری نیست ولی احتمال دارد که از وجود برخی افراد توسط دستگاه ها یا سازمان های دیگر استفاده شود.

وی افزود: وزارت تعاون پس از جمع بندی لازم آنها را دعوت می کند و بعد از پالایش، کار مشاوره صورت می پذیرد و این افراد براساس نیازها، استعدادها و شرایط متقاضیان ساماندهی می شوند و مشخص می شود که هر کدام از این افراد در کجا و در چه مسیری از کسب و کار باید قرار گیرند.

وی متذکر شد کارجویان می توانند هم در قالب تعاونی و هم غیرتعاونی و مستقل فعالیت کنند و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.

وزیر تعاون در عین حال درباره فرآیند اشتغالزایی کارجویان گفت: در هر استان، آمار کارجویان متناسب با استعدادها و ظرفیت های آنها به کارگروه های زیرنظر استاندار داده می شود و آن کارگروه هم مطابق طرح هایی که ارایه می شود، کارجویان را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می کند.