آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۵
حوادث
۱۵

کاهش دید در استان های غرب و جنوب غرب به دلیل گرد و غبار

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه کاهش شعاع دید در حال حاضر به دلیل گرد و غبار در برخی شهرهای کشور رخ داده است، گفت: کاهش دید افقی در استان های غرب و جنوب غرب طی دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

کوروش محمدپور در گفت وگو با فارس با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی گفت: براساس اطلاعیه صادر شده طی امروز و فردا در استانهای ایلام، خوزستان، بوشهر وزش باد و گرد و خاک همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت در شمال استان سیستان و بلوچستان در شهر زابل وزش باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا نیز در دامنه های البرز مرکزی و شرقی همینطور زاگرس مرکزی و جنوبی شرایط برای ناپایداری جو فراهم خواهد بود.

محمدپور گفت: به این ترتیب از ساعات بعدازظهر تا اواخر شب در برخی نقاط استانهای مازندران، گلستان، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی وضعیت هوای استان تهران را همراه با افزایش ابر، وزش باد و در شهرهای شرقی استان رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.

به گفته محمدپور طی دو روز آینده نیز رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان تهران پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه مناطق غرب و جنوب غرب کشور مستعد گرد و غبار هستند، گفت: در حال حاضر شعاع دید در برخی استان ها و شهرها کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش شعاع دید در برخی شهرهای کشور افزود: در حال حاضر شعاع دید در شهرهای مهران 2کیلومتر، دزفول 3کیلومتر، دهلران 2کیلومتر، اهواز 2کیلومتر، رامهرمز 4کیلومتر، بندر ماهشهر 4 کیلومتر، شادگان 3 کیلومتر، آبادان 5 کیلومتر، شوشتر یک کیلومتر، امیدیه 3 کیلومتر و حسینیه 5 کیلومتر رسیده است.