آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۵
اخبار ورزشی
۱۳

حدیث دشت عشق

به یاد سردار شهید «محمد معلمی»

عشق آمد برادرم را برد

سردار شهید «محمد معلمی»- فرزند رجبعلی- در ماه جمادی الثانی سال 1340 در خانواده ای فرهنگی، آگاه و متدین، در نوقاب از توابع شهرستان گناباد، دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را در همان نوقاب گذرانید.

تحصیلات ابتدایی را گذراند و برای ادامه تحصیل به گناباد رهسپار شد و در مدرسه ملامظفر به ادامه تحصیل پرداخت. محمد به همراه برادرانش در ماه های تعطیل سال به سر کوره های آجرپزی می رفتند تا از طریق کارکردن، در آن شرایط دشوار بتوانند روزگار خویش را بگذرانند. در سال دوم دبیرستان ترک تحصیل کرد و به عضویت سپاه درآمد.

محمد به واسطه محیط خانوادگی و شغل پدرش، که روحانی مورد احترامی در روستا و شهرستان بود، در سالهای قبل از انقلاب، خیلی سریع جذب فعالیت ها و محیط های سیاسی فعال آن زمان شد و با پخش اعلامیه و نوارهای سخنرانی به همراه فعالیت در کنار پدر، سهم بسیاری در بالابردن روحیه انقلابی و ارتقاء آگاهی انقلابی جوانان و نوجوانان روستا ایفا کرد.

او سرانجام در 24 فروردین سال 1365 در حالیکه سمت معاونت گردان لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت در منطقه مریوان با شرکت در عملیات والفجر 9 بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و پهلو و قطع یک پایش به جمع شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست.