آرشیو پنجشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۱۲
جامعه
۱۷

آب معدنی های دارای مهر وزارت بهداشت سالم هستند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آب های معدنی برای توزیع در بازار باید مجوز معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را داشته باشند.

کاظم ندافی در رابطه با مباحث مطرح شده در زمینه آلودگی برخی آب های معدنی، در گفتگو با ایسنا افزود: وزارت بهداشت از منابع آب های معدنی نمونه برداری می کند و پس از مقایسه با معیارها و استانداردهای ملی، اجازه درج مهر وزارت بهداشت روی آنها داده می شود. در مجموع آب های معدنی که مهر وزارت بهداشت دارند و دارای مجوز از این وزارتخانه هستند، بهداشتی بوده و هیچ گونه عارضه ای حتی در بلندمدت ندارند.

بحث آلودگی آب های معدنی چندی پیش در برخی از سایت های غیررسمی مطرح شد. در واقع پس از مطرح شدن آلودگی آب برخی مناطق تهران به نیترات، سندی با تیراژ بالادر سایت ها منتشر شد. این سند صورت جلسه یک سازمان خاص بود. این سازمان تاکید کرده بود که از 20 نوع آب معدنی موجود در بازار تنها برای این سازمان از 9 برند استفاده شود. ندافی در این خصوص گفت: این سند فاقد اعتبار علمی است و در این مورد شیطنتی صورت گرفت و باعث نگرانی شد. شهروندان تهرانی نباید به این موضوع ترتیب اثر دهند. اگر موردی وجود داشته باشد وزارت بهداشت آن را اعلام کرده و از عرضه آن جلوگیری می کند.