آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۳۰
ایران
۱۵

سوءاستفاده از کمک مردم به زندانیان مشهدی

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: همه ساله همزمان با برگزاری جشن گلریزان شاهد سوءاستفاده های بعضی از افراد هستیم که با صدور قبض و مراجعه به در منازل خیرین اقدام به جمع آوری کمک جهت آزادسازی زندانیان می کنند، در حالی که مردم تنها می توانند به صورت حضوری یا غیرحضوری از طریق بانک اقدام به کمک برای آزادسازی زندانیان کنند.

به گزارش خبرنگار جام جم از مشهد، سیدمنصور عبادی افزود: در ماه رمضان امسال جشن گلریزان در جمعه 16 رمضان در راستای جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می شود. وی از آزادی 136 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در 4 ماهه نخست سال جاری توسط ستاد دیه خراسان رضوی خبر داد.مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی کل بدهی این 136 نفر را 2 میلیارد و 500 میلیون تومان دانست و گفت: از این مقدار یک میلیارد و 300 میلیون تومان را شاکیان تخفیف داده اند و مابقی از طریق کمک های بلاعوض و وام ستاد دیه پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که 11 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کل کشور وجود دارند، اذعان کرد: بر این اساس 15 درصد زندانیان جرایم غیرعمد در کشور یعنی 1738 نفر از این زندانیان مربوط به زندان های خراسان رضوی است. عبادی اولویت تخصیص کمک های مردمی به زندانیان را در ستاد دیه خراسان رضوی در درجه اول محکومان دیه و سپس زندانیان جرایم مالی دانست و افزود: در مورد زندانیان مالی نیز اولویت اول با پرداخت موارد مالی است و بعد زندانیان محکوم به پرداخت نفقه و مهریه، زیرا این بحث نیاز به فرهنگسازی دارد.