آرشیو پنجشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۳
خودرو
۱۶

بازهم کمبود قطعه برای تندر - 90

گروه خودرو – ظاهرا مشکلات تولیدی تندر -90 تمام شدنی نیست؛ چرا که با گذشت سه سال از تولید این خودرو در مقاطعی تامین قطعات این خودرو با مشکلاتی مواجه می شود که این امر توقف و کندی در روند تولید این خودرو را به همراه داشته است؛ اما ظاهرا هفته گذشته مشکلات تولیدی این خودرو مجدد تکرار شد که این امر روند تولید این خودرو را با چالش مواجه کرد.

به گفته محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو این بار کمبود سپر تولید تندر را با مشکل مواجه کرده است. نجفی منش با اعلام خبر بالاافزود: در حال حاضر تولید سپر این خودرو کمتر از مقدار مورد نیاز است که امیدواریم این مشکل هرچه زودتر حل شود.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز این مشکل ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید این خودرو بدون سپر ادامه داشته و بعدا سپر به خودروهای تولیدی اضافه خواهد شد.

ظاهرا اجرای روش تک سورسی، کمبود سپر برای تولید تندر را به همراه داشته است، در روش تک سورسی قطعات خودرو به صورت تک منبعی تولید و تامین می شود؛ به همین دلیل در صورت بروز مشکل تامین قطعه از سایر منابع امکان پذیر نمی باشد. نجفی منش در این خصوص به ایسنا می گوید: تامین تک منبعی روش مناسبی برای تامین قطعات خودروهای تولیدی است؛ با این حال برنامه ریزی ها باید به گونه ای انجام شود که تامین قطعات در زمان مورد نیاز با خللی مواجه نشود.