آرشیو پنجشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۳
بانک و بیمه
۱۲

فراخوان بیمه مرکزی برای تدوین نرم افزار جامع اتکایی

مدیر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از فراخوان مقام ناظر صنعت بیمه برای تدوین نرم افزار جامع اتکایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، «فرامرز فتح نژاد» در این خصوص گفت: براساس این طرح، همه فرآیندهای عملیات اتکایی صنعت بیمه شامل پذیرش، واگذاری، گردآوری اطلاعات، گزارش گیری، حسابداری اتکایی اجباری و غیراجباری باید به طور مکانیزه اجرا شود. وی افزود: این طرح با هدف مکانیزاسیون و استانداردسازی فعالیت های بیمه اتکایی داخلی و جهانی اجرا می شود.

مدیر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی تصریح کرد: بخشی از عملیات بیمه اتکایی هم اکنون به صورت سنتی اجرا می شود که این مساله باعث تاخیر در محاسبات، گزارش گیری و رفع اشتباهات احتمالی شده و به همین علت بیمه مرکزی طرح مکانیزه کردن همه فرآیندهای اتکایی را در دستور کار قرار داده است.

فتح نژاد خاطرنشان کرد: مخاطب این فراخوان در درجه نخست شرکت های ایرانی هستند که در این زمینه تجربه دارند یا توانمندی طراحی و تدوین این بسته نرم افزاری را دارا می باشند.

وی افزود: با توجه به محدودیت های زمانی، همزمان با اعلام فراخوان روی نرم افزارهای اتکایی مهم جهانی و منطقه ای نیز مطالعه و هم اکنون الزامات و گزارش نیازسنجی و مستندات لازم آماده شده است.

فتح نژاد بیان کرد، مذاکره با شرکت های داوطلب و آماده در این زمینه آغاز شده است.