آرشیو دوشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۵
بورس - شرکت ها
۱۷

کاهش 17 درصدی ارزش بازار پرتفوی «وبهمن»

گروه بورس- ارزش بازار جمع سرمایه گذاری های پایان مرداد ماه «وبهمن» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل 17 درصد کاهش نشان می دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، ارزش بازار جمع سرمایه گذاری های «وبهمن» در 59 شرکت بورسی در پایان مرداد ماه مبلغ 876 میلیارد و 557میلیارد ریال اعلام شده است. این در حالی است که بهای تمام شده مجموع سرمایه گذاری های بورسی «وبهمن» در ابتدای مرداد ماه یک هزار و 61میلیارد و 477 میلیون ریال برآورد شده است. صورت وضعیت پرتفوی سرمایه گذاری بهمن مرداد ماه امسال شامل 11 درصد فرآورده های غذایی و آشامیدنی، 19 درصد فلزات اساسی، 17 درصد خودرو ساخت قطعات، 21 درصد واسطه گری های مالی، 9 درصد محصولات شیمیایی و 7 درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی بود.

«وبهمن» ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری را مبلغ 19میلیارد و 881 میلیون ریال در نظر گرفته است.

همچنین تفاوت بهای تمام شده ابتدای دوره با بهای تمام شده انتهای دوره قبل به دلیل واریز قیمت اسمی حق تقدم چادرملو است.

این در حالی است که مبالغ تحصیل و واگذاری سهام شرکت تولی پرس بابت تسهیم بهای تمام شده شرکت مزبور به حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه بوده و صرفا محاسباتی است. سرمایه گذاری بهمن مرداد ماه امسال با پرداخت مبلغ یک میلیارد و 32 میلیون ریال سهام تولی پرس خرید و از واگذاری سهام مبلغ 665 میلیون ریال سود کسب کرد که بیشترین مبلغ را به مبلغ 402 میلیون ریال از فروش پارس مینو داشت.