آرشیو سه‌شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

استقبال ایرانیان خارج از کشور از شبکه خبر

شبکه بین المللی خبر با پوشش خبری و تصویری در بیش از 150 کشور دنیا توانسته است جایگاه مطلوب و مناسبی در میان ایرانیان و فارسی زبانان خارج از کشور کسب کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه خبر، در آخرین نظرسنجی از هموطنان مقیم خارج از کشور در بیش از 29 کشور دنیا که توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما در مرداد ماه 89 درخصوص برنامه ها و بخش های مختلف خبری شبکه بین المللی خبر انجام شد، بیش از 67 درصد هموطنان مقیم خارج از کشور بیننده شبکه بین المللی خبر بوده و برنامه ها و بخش های خبری این شبکه را رصد می کنند.

در این میان حدود 73 درصد بینندگان برنامه های شبکه خبر را در ساعت 20 تا 21 هر روز مشاهده و رصد می کنند و حدود 65 درصد ساعت 21 تا 22 شبکه خبر را می بینند.

از میان انواع برنامه های شبکه خبر نیز بیشترین میزان بینندگان مربوط به بخش های خبری با 63 درصد بوده است و بعد از آن به ترتیب تحلیل ها و تفسیرها، اخبار زیرنویس و میزگرد و مناظره بیشترین بیننده را داشته است.

براساس این نظرسنجی 72/3 درصد بینندگان موفقیت شبکه خبر را در اطلاع رسانی گسترده از رخدادهای مهم داخل کشور دانسته اند.

همچنین 62 درصد موفقیت شبکه خبر را در اطلاع رسانی گسترده از رخدادهای مهم خارجی هم دانسته اند.

در میان بینندگان شبکه بین المللی خبر در خارج از کشور اخبار کوتاه تصویری بیشترین بیننده را به خوداختصاص داده است. علاوه بر این 69در صد بینندگان از محتوای برنامه های این شبکه رضایت داشته اند.