آرشیو چهارشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۵۰
اقتصادی
۴

نامه های جدید مدیریت واردات در راه است

وزیر بازرگانی در حالی از تهیه فهرست ممنوعیت واردات برخی کالاهای صنعتی و معدنی توسط وزارت صنایع و معادن خبر داد که معاون وزیر صنایع و معادن پیش از این گفته بود که این وزارتخانه لیستی در این باره تهیه نکرده و نمی کند.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری در حاشیه جلسه شورای عالی نظارت بر عملکرد اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن در جمع خبرنگاران گفت: بعد از طرح بحث مدیریت واردات از سوی وزارت بازرگانی، استقبال خوبی از سوی دستگاه های متولی واردات انجام شد؛ چراکه وزارت بازرگانی از آنها درخواست کرده بود که نسبت به کالاهای غیرکیفی و اعلام ضوابط جدید برای واردات کالاهای مربوط به خود، واکنش نشان دهند.

غضنفری از ارسال نامه هایی به دستگاه های رتبه دوم در بحث مدیریت واردات در روزهای آینده خبرداد و گفت: به زودی برای چند دستگاه دیگر که در بحث واردات، رتبه های بعدی را دارند، نامه های مشابهی ارسال خواهیم کرد تا آنها نیز نظر خود را راجع به کالاهایی که تعیین ضوابط به عهده آنها است به وزارت بازرگانی اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار کرد: اگر کالایی غیرکیفی باشد، این دستگاه ها به وزارت بازرگانی اعلام خواهند کرد و ما نیز در مورد آن برنامه ریزی می کنیم تا وارد کشور نشوند.

غضنفری گفت: بیشترین تاکید من این است که واردات از طریق تعیین ضوابط فنی و الزامات استاندارد مدیریت شود، به این معنا که توقف واردات و منع آن باید آخرین ابزار در زمینه مدیریت واردات باشد. در واقع مهم ترین ابزاری که کشورهای مختلف در این راستا از آن استفاده می کنند این است که سعی دارند ضوابط فنی، الزامات بهداشتی و پزشکی خود را به صورت مرتب بازنگری و متناسب با نیازهای خود تعریف کنند.