آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۹۰
فرهنگ و هنر
۳۲
سینمای ایران

استعفای اعضای اصلی کانون کارگردانان

فرهنگ و هنر – گویا این ماجرای کانون کارگردانان تمامی ندارد. پس از برکناری علیرضا رییسیان بعد از 8 سال از ریاست کانون کارگردانان و انتخاب هیات رییسه جدید این بار چند نفر از اعضای اصلی کانون با استعفایشان خبرساز شدند.

کامبوزیا پرتوی نایب رییس، سعید سهیلی رییس شورای صنفی نمایش و مهدی کرم پور سخنگوی شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در نامه ای ضمن اعلام استعفای خود، خواستار تشکیل مجمع عمومی فوق العاده برای انتخابات مجدد شدند.

در این نامه که رونوشت آن به هیات مدیره و بازرس خانه سینما ارسال شده خطاب به مجمع عمومی، شورای مرکزی و بازرس کانون کارگردانان آمده است: «آمدیم در آن فضای غبارآلود و پرسوءتفاهم برای ماندن حداقل هایی که داشت از دست می رفت؛ خانه و صنف مان. حتی متلک ها و مصاحبه ها و استشهادهای دوستان و ترورهای بی نام ونشان مغرضان در سایت های نامربوط را هم تحمل کردیم و آمدیم و ماندیم... که کانون بماند.آرای بالایتان در مجمع عمومی فوق العاده به ما، امیدمان داد به پشتیبانی و صداقت و اعتماد متقابل و اینکه همه می خواهیم کانون یکپارچه متحد بماند. اکنون و پس از گذشت پنج ماه از تشکیل شورای مرکزی جدید متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت، نبود انگیزه قوی برای کار صنفی و غیبت های مکرر برخی اعضا، چنان شده که حتی تشکیل جلسات نیز مختل گشته و کانون عملاهیچ خروجی و موضع گیری شفاف و مناسبی در قبال مسائل کلان سینما در مجامع تصمیم گیرنده و مدیریت و پشتیبانی موثر از حضور نمایندگانش در مجامع صنفی و استراتژی مشخصی برای حمایت از اعضایش ندارد؛ و تنها شبحی ا ست از آنی که باید باشد و در قلیل اقدامات و موضع گیری هایش نیز دچار خرده گیری ها و فشارهای عوامل بیرونی می شود که گویی خود قیم و کانون را تیول خود می دانند که چرا منافع شان لحاظ نشده است.