آرشیو سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹، شماره ۱۰۷۳
صفحه آخر
۲۰

گزارش آخر: آخرین خبرها از «جدایی نادر از سیمین»

توحیدی: سجادپور توافق را فراموش کرد

شیما شهرابی

«توافق شد آقای فرهادی با انصراف از تهیه کنندگی و معرفی تهیه کننده دیگر به فیلمبرداری کارش ادامه بدهد.» فرهاد توحیدی نایب رئیس هیات مدیره خانه سینما بعد از جلسه ای که با حضور علیرضا سجادپور درباره لغو مجوز «جدایی نادر از سیمین» برگزار شد این مطلب را عنوان کرد.

به گزارش ایسنا توحیدی گفت: «لغو پروانه ساخت امری بی سابقه بوده است و آقای سجادپور با لغو این تصمیم، تهیه کنندگان را نسبت به امنیت سرمایه گذاری شان امیدوار کردند.» اما علیرضا سجادپور سخنان توحیدی را تایید نکرد. او در گفت وگو با ایسنا گفت: «در این خصوص اظهارنظری نمی کنم.» اما در پاسخ به خبرنگار ایلنا در همین خصوص گفت: «به نظر من این فیلم همچنان لغو مجوز است زیرا در مدت باقیمانده راهکار ارائه شده برای انجام گفت وگوی فرهادی با مسوولان معاونت سینمایی صورت نگرفته است، لذا ما نیز پس از اتمام مدت مشخص شده دست به این اقدام (لغو مجوز ساخت فیلم) زدیم.» او تصمیم نهایی درباره ادامه ساخت فیلم را به تصمیم جواد شمقدری موکول کرد.

پیشتر شمقدری از یک هفته فرصت برای اصلاح حرف های فرهادی که آن را حرف های ناجور خوانده بود خبر داد که اصلاحی در زمان معین انجام نشده است. معاونت سینمایی اعلام کرد از این پس به طور واضح و شفاف دلایل برخوردها را بازگو می کند و دلیل لغو پروانه ساخت «جدایی نادر از سیمین» حرف های فرهادی در جشن سینما بوده است. فرهاد توحیدی درباره سخنان فرهادی در جشن خانه سینما گفت: «صحبت های ایشان همان گونه که خود ایشان گفته اند در مورد برخی از فیلمسازان ناظر بر شخصیت فیلمسازی آن افراد بوده نه مواضع سیاسی شان و خود آقای فرهادی در موقعیت مقتضی در این مورد صحبت خواهد کرد.»

توحیدی در گفت وگو با «شرق» درباره تغییر نظر علیرضا سجادپور می گوید: «یکشنبه شب در جلسه ای که من، آقای غلامرضا موسوی، سیروس الوند و جابر قاسمعلی درباره این موضوع با علیرضا سجادپور داشتیم مقرر شد با انصراف آقای فرهادی از تهیه کنندگی از لغو مجوز جلوگیری شود و فیلمبرداری ادامه پیدا کند. به نظرم اینکه آقای سجادپور توافق را فراموش کنند رویه خوبی نیست. ایشان تصمیم گیری در این مورد را به آقای شمقدری سپرده اند. امیدوارم هرچه زودتر این قضیه حل و فصل و اصلاح شود. اینکه این فیلم لغو مجوز شود و تمام توافقات به فراموشی سپرده شود بدعت بسیار بدی است.»