آرشیو سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹، شماره ۱۰۷۳
اقتصاد
۴

سوال از وزیر درباره تفاوت نرخ بیکاری با واقعیت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه حضور وزیر کار در مجلس به علت حمایت بیشتر از اشتغال است، گفت: تسهیلاتی که به نام بنگا ه های زودبازده و مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پرداخت می شود به ایجاد اشتغال پایدار در کشور کمک نمی کند.

«مراد علی منصوری رضی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با فارس در خصوص علت حضور وزیر کار در مجلس اظهار کرد: نمایندگان استان گلستان از جمله افرادی هستند که از وزیر کار و امور اجتماعی راجع به نرخ بیکاری و وضع اشتغال سوال دارند. او ادامه داد: مرکز آمار نرخ بیکاری استان گلستان را هشت درصد اعلام کرده است اما واقعیت نشان می دهد بیکاری این استان بیش از این آمار است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اعلام نرخ بیکاری به وزیر کار ارتباطی ندارد، گفت: نیت نمایندگان برای حضور وزیر کار در مجلس در خصوص بحث اشتغال، کمک و حمایت بیشتر وی در این باره است، در حالی که این وزارتخانه متولی ایجاد اشتغال نیست. او با اشاره به اینکه افزایش نرخ بیکاری در استان گلستان و کشور مشهود است، تصریح کرد: در ماه رمضان جلسه ای در این خصوص برگزار شد و وزیر کار پاسخ قانع کننده ای ارائه کردند.

منصوری با ارزیابی از روند ایجاد اشتغال یک میلیون و صد هزار شغل در کشور، بیان داشت: با ارائه تسهیلات 7 تا 10 میلیون تومانی در کشور نمی توان شغل ایجاد کرد و این راهکار برای کاهش نرخ بیکاری مفید نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: تسهیلاتی که به نام بنگاه های زودبازده و مشاغل خرد و خانگی ارائه می شود به هیچ وجه پاسخگوی نیاز اشتغال نیست و حتی افراد را برای گرفتن و بازپرداخت تسهیلات با مشکل مواجه می کند. این نماینده مجلس گفت: دولت به جای خرد کردن اعتبار، طرحی را به صورت کنترل شده و نظام یافته و با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی به بهره برداری برساند و کارجویان را به اشتغال متصل کند.