آرشیو پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۲۵
تازه وارد
۱۶

گروه مشاوران اطفال

سوالات خود را هر هفته یکشنبه ساعت 11 تا 12 یا 16 تا 17 با تلفن 88757758 با مشاوران در میان بگذارید و پاسخ ها را در روزپنجشنبه در همین صفحه بخوانید.

دکتر محمد نصیری

متخصص اطفال و مدرس دانشگاه

دکتر فرهاد مناهجی

متخصص اطفال و مدرس دانشگاه

دکتر ابوالحسن مصاحب

متخصص کودک و نوزاد

دکتر حسین دریانی نژاد

فوق تخصص اطفال و مدرس دانشگاه

دکتر پرویز طباطبایی

متخصص اطفال و مدرس دانشگاه

شاکری از تهران

فرزندم 9ماهه است و به قطره آهن حساسیت دارد. آیا می توانیم موادغذایی حاوی آهن را جایگزین قطره آهن کنیم؟

دکتر مصاحب

به طور کلی باید از پنج ماهگی به بعد، به نوزادان قطره آهن داده شود. اما در صورتی که نوزادان با خوردن قطره آهن دچار مشکل می شوند می توانیم قطره آهن را برحسب نوع و طعم آن تغییر دهیم یا اینکه مصرف قطره آهن را به دفعات متعدد اما تعداد قطره کمتر، در طول روز تقسیم کنیم. اما اگر با این وجود هم نوزاد شما، به خوردن قطره آهن حساسیت نشان می دهد بهتر است با مصرف تخم مرغ و اضافه کردن مواد گوشتی به حد کافی در رژیم غذایی این میزان آهن مصرفی را جبران کنید.

کریمی از تهران

پسرم چهار ماه دارد، در طول روز دفعات زیادی از خواب بیدار می شود، علت این مورد چیست؟ و آیا خوراندن آبمیوه های طبیعی به نوزاد چهار ماهه اشکال دارد؟

دکتر مصاحب

اگر از خواب بیدار شدن نوزاد همراه با لرزش های محدود است مورد خاصی نیست و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد اما اگر این بیدار شدن همراه با لرزش شدید است، حتما به یک متخصص اطفال مراجعه کنید تا نوزادتان مورد معاینه قرار گیرد. توصیه می شود به هیچ عنوان به نوزاد کمتر از شش ماه جز شیر مادر هیچ ماده غذایی دیگری ندهید.