آرشیو پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۲۵
ورزشی
۲۴

مرگ 8 خارجی بر اثر سقوط هواپیما در افغانستان

رئیس فرودگاه بین المللی کابل، مرگ هشت تبعه خارجی بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای باربری در شرق پایتخت افغانستان را تایید کرد.

به گزارش ایرنا، این هواپیما که متعلق به شرکت «نشنال» امریکایی بود، از فرودگاه نظامی«بگرام» در60 کیلومتری شمال کابل به سوی پایتخت افغانستان پرواز کرد اما به علت برخورد با ارتفاعات شرقی کابل دچار سانحه شد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. «یعقوب رسولی»در این رابطه به خبرنگاران گفت: دراین سانحه شش تبعه فلیپینی، یک کنیایی و یک هندی جان خود را از دست دادند. درهمین حال«ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگویان گروه شورشی طالبان در تماس با رسانه ها ادعا کرد: این هواپیما بر اثر شلیک جنگجویان این گروه ساقط شده است.

چراغ سبز جدید امریکا به طالبان

همزمان با افزایش تلفات نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان، واشنگتن اعلام کرد آماده است تا اسامی گروه دیگری از اعضای طالبان را از فهرست تحریم های سازمان ملل متحد خارج کند. فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: وزارت خارجه امریکا در گذشته نیز از تغییر در فهرست طالبان که با تحریم های سازمان ملل متحد روبرو هستند موافق بوده است و بدون شک تعدیل بیشتر در این فهرست امکان پذیر است.