آرشیو دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۶۸
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

معاون وزیر نفت: ایران سال آینده به جمع کشورهای صادرکننده بنزین می پیوندد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی گفت: جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال آینده با افزایش تولید روزانه 30میلیون لیتر بنزین علاوه بر خودکفایی در تولید و تامین نیاز داخلی، به یکی از صادرکنندگان بنزین تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا ضیغمی» در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای تنگ فنی شهرستان پلدختر افزود: همت تلاشگران صنعت نفت کشور تحریم های دشمن را تبدیل به فرصت کرده و این امر موجب شده تا هر روز شاهد دستیابی به موفقیت های جدید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باشیم.

وی اظهار داشت: 170 مرکز انتقال نفت در کشور وجود دارد که در این میان مرکز انتقال نفت تنگ فنی به دلیل تلاش مضاعف پرسنل در دوران دفاع مقدس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ضیغمی تصریح کرد: بعد از تحریم بنزین توسط آمریکا و اتحادیه اروپا، بلافاصله شش پالایشگاه کشور در مدار بنزین قرار گرفت و امروز هیچ کمبودی در زمینه تامین بنزین مصرفی داخل کشور نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: تا پایان سال آینده ظرفیت تولید بنزین در کشور 30 میلیون لیتر افزایش می یابد و به همین منظور تولید سه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، تهران و آبادان تا پایان سال جاری حدود 15 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت و پالایشگاه های تبریز، بندرعباس، لاوان و اصفهان نیز از سال آینده در مدارس افزایش تولید قرار می گیرند.

وی انتخاب وزیر نفت ایران به عنوان رئیس اوپک پس از 36 سال را نشانه حاکمیت سیاسی و معنوی ایران و بی تاثیر بودن تحریم های دشمنان خواند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از خانواده 8 شهید مرکز انتقال نفت تنگ فنی تجلیل شد.

خطوط لوله مرکز انتقال تنگ فنی، نفت خام را به سه پالایشگاه تهران، تبریز و اراک انتقال داده و سوخت مناطق شمالی کشور را تامین می کند.