آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۹
فرهنگ و هنر
۵

برپایی جوایز کتاب سال و جلال آل احمد در موعد مقرر

مجید حمیدزاده که هنوز چند روزی از انتصابش به عنوان دبیر جوایز کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و دیگر جوایز خانه کتاب همچون جلال آل احمد نمی گذرد روز گذشته اطمینان داد این جوایز با وجود عقب بودن از برنامه زمانبندی، سر موعد مقرر اهدا می شود.

حمیدزاده درباره وضعیت فعلی جایزه کتاب سال و آل احمد به مهر گفت: جایزه کتاب سال مسیر خودش را طی می کند و مطمئن باشید سر موقع برگزار می شود، چون ما به هیچ وجه مجاز نیستیم از تاریخ برگزاری آن عدول کنیم.

او افزود: تنها مساله ای که الان درباره این جایزه هست، اختلاف بین خوب و خوب تر برگزار کردن آن است و طبیعتا ما هم تلاش می کنیم آن را بهتر از گذشته برگزار کنیم.

دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره روند داوری آثار اظهار نظری نکرد، اما در پاسخ به این پرسش که در فاصله 2 هفته مانده به زمان مقرر جایزه جلال آل احمد، شرایط برگزاری چگونه است، گفت: مطمئن باشید که جایزه در موعد مقرر برپا می شود و آخرین جلسه داوری آن هفته جاری برگزار و نتایج نهایی مشخص می شود. براساس اعلام دبیرخانه جایزه جلال آل احمد، 2926 اثر به دبیرخانه سومین دوره این جایزه ارسال شده است. این جایزه در 5 شاخه داستان بلند، داستان کوتاه، نقد ادبی، مستندنگاری و تاریخ نگاری برگزار و به برگزیدگان هر بخش 110 سکه و به نفرات شایسته تقدیر هم 25 سکه بهار آزادی اهدا می شود و بر این اساس جایزه جلال آل احمد گران ترین جایزه ادبی تاریخ ایران است.