آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۹
اقتصادی
۴

وزیر ارتباطات:تشعشعات آنتن های تلفن همراه، زیان آور نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید: زیان آوربودن تشعشعات آنتن های تلفن همراه شایعه است و درست نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا تقی پور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما افزود: از زمانی که به اپراتور سوم پروانه فعالیت اعطا شده، یعنی 30 مرداد، این اپراتور تا 9 ماه فرصت دارد سیمکارت خود را توزیع کند و آنها هم قول داده اند تا پایان امسال در شهرهای بزرگ سیمکارت بدهند.

وی درباره پهنای باند گفت: پهنای باند قبلا25 گیگ در ثانیه بود و امروز بالای 50 است یعنی دوبرابر شده البته بنا بود تا آخر مهرماه به 470 برسانیم که به خاطر بعضی مشکلات در فیبر نوری امکانپذیر نشد.

تقی پور درباره واگذاری پهنای باند 128 به اشخاص گفت ما نمی توانیم پهنای باند 128 را تنها به یک شخص واگذار کنیم چون هزینه های بالایی دارد. وزیر ارتباطات گفت، در مردادماه قیمت اینترنت را 20 درصد کاهش دادیم و هر اپراتور که تعهد دهد این کاهش قیمت را اعمال کند، به او تخفیف می دهیم.

وی افزود: این که نرخ تمام شده اینترنت در کشور را با سایر کشورها مقایسه می کنند، مقایسه درستی نیست و در مورد پهنای باند سهم پهنای باند بین المللی 30 درصد از هزینه پهنای باند است و 70 درصد سهم شرکت های داخلی است و ما براساس درخواست و ارائه صورت های مالی شرکت ها اقدام می کنیم و قیمت تمام شده اینترنت را بدون اعمال حاکمیت نگاه می کنیم.

وی درباره ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در کشور گفت: در زمینه تلفن ثابت ظرفیت اشباع شده است و در منطقه رتبه سوم را داریم که البته در برنامه چهارم، پیش بینی بیشتر از اینها بود و در تلفن سیار هم 72 درصد ضریب نفوذ داریم که در منطقه رتبه 5 را داریم. تقی پور درباره اختلالات تلفن همراه گفت: هنوز در برخی مناطق معضل اختلالات را داریم و چون شبکه یکباره طراحی نشده این مشکل وجود دارد ضمن آن که عوامل دیگری هم در کار است مثل سازمان هایی که اجاره آنتن را لغو می کنند و اینها به خاطر شایعاتی است مانند زیان آور بودن تشعشعات که اقدام به لغو اجازه آنتن می کنند.

وزیر ارتباطات گفت این آنتن ها سه بار گواهی استاندارد تشعشعات می گیرد و مردم اگر شک دارند، بیایند و از سازمان تنظیم بپرسند و ما هم تمام آنتن ها را چک و اعلام می کنیم.