آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۱۰۶
برعکس
۱۵

پیشنهاد

نمایشگاه عکس های کاوه گلستان

پیشنهاد این هفته ما دیدن عکس های عکاس نامدار ایرانی کاوه گلستان است. نام کاوه گلستان را شاید بارها شنیده باشید. گلستان فیلمبردار و عکاس فقید ایرانی بود که در ماموریتی که برای شبکه بی بی سی هنگام جنگ عراق داشت، بر روی مین رفت و کشته شد. وی سال ها در ایران بر روی مجموعه های مستند اجتماعی با موضوعاتی چون زنان و کودکان کار کرده است. یکی از مجموعه های وی که سال هاست به نمایش درنیامده از جمعه گذشته چهاردهم آبان 89 با موضوع بچه های مدرسه، در گالری شماره شش افتتاح شد. این نمایشگاه با عنوان «توانا بود هر که دانا بود» از مجموعه مدارس و دانش آموزان روستایی بار دیگر بعد از سه دهه در گالری شماره شش به نمایش درآمد.

هنگامه گلستان - همسر زنده یاد کاوه گلستان - درباره نمایش انفرادی این آثار توضیح داد: حدود سال انتشارات «فرانکلین» که آن زمان چاپ کتاب های مدارس را بر عهده داشت، پیشنهاد عکاسی از دانش آموزان مدارس سراسر کشور را به کاوه داد. وی یادآور شد: آنها از کاوه خواسته بودند دور تا دور ایران را بگردد و عکاسی کند تا آنها با دانش آموزانی که قرار است این کتاب ها را برایشان چاپ کنند، آشنا شوند.

به گفته همسر زنده یاد گلستان، بخشی از این مجموعه پرتعداد همان سال ها در گالری سیحون به نمایش گذاشته شده و بعد از سه دهه نیز یکی از همان عکس ها برای نمایشگاه «تداوم» که چندی پیش در گالری شماره شش برپا شده بود، انتخاب شد و این بار مجموعه کامل تری از این عکس ها شامل 30 عکس در قالب نمایشگاه انفرادی و با عنوان «توانا بود هر که دانا بود» در گالری شماره شش به نمایش درمی آید.

در این نمایشگاه 30 عکس از کاوه گلستان به انتخاب هنگامه گلستان به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا بیست و چهارم آبان از ساعت 16 تا 19 ادامه دارد.

گلستان همچنین درباره راه اندازی سایت کاوه گلستان همزمان با این نمایشگاه گفت: متاسفانه مشکلی برای سایت پیش آمده که امیدواریم به زودی برطرف شود و هرچه سریع تر شاهد راه اندازی آن باشیم. گالری شماره شش در خیابان خردمند شمالی، کوچه هجدهم، پلاک شش، طبقه همکف واقع شده است. البته این گالری پنجشنبه ها تعطیل است.