آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۲۲۹
خبر
۸

سایه روشن

بازداشت کلاهبردار یارانه ای

مامور قلابی بیمه که به بهانه هدفمندکردن یارانه ها از مردم اخاذی می کرد، توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش «ایسنا»، سرهنگ اکبری کنعان، فرمانده انتظامی شهرستان ابهر درباره این خبر گفت: فردی با مرکز فوریت های پلیسی تماس گرفته و عنوان کرد که فردی در خیابان با مراجعه به در منازل و معرفی خود به عنوان مامور بیمه به خاطر هدفمندکردن یارانه ها مبالغی از مردم دریافت می کند.

اکبری کنعان اظهار داشت: با اطلاع پلیس از موضوع، ماموران به محل اعلامی اعزام و فردی را در این ارتباط مشاهده، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. وی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی عنوان کرد که برای فرد دیگری کار می کند و آدرس و نشانی از وی ندارد. اکبری کنعان افزود: متهم در ادامه بازجویی ها اعتراف کرد در این اقدام از هر خانه مبلغ پنج هزار تومان دریافت و رسیده داده و مبلغ 56 هزار تومان اخاذی کرده است.

300هزار تومان بدهید، ازدواج کنید

ایسنا نوشت: معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور گفت: با هماهنگی سازمان ملی جوانان، همه زوج ها را با 300 هزار تومان به خانه بخت می فرستیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا افشار با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته بین وزارت کشور و سازمان ملی جوانان افزود: در حال اجرای طرح «آسان سازی ازدواج» هستیم؛ به طوری که افراد می توانند تنها با پرداخت 300 هزار تومان، مراسم ازدواج خود را برگزار کنند. وی ادامه داد: این خدمات شامل کرایه خودرو عروس، فیلمبرداری، سالن پذیرایی و سرو میوه و شیرینی بوده که توسط بنیاد ازدواج آسان ارائه می شود و به طور میانگین تاکنون 90 هزار زوج این خدمات را دریافت کرده اند. به گفته معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور در این طرح جهیزیه نوعروسان هم با مبلغی در حدود 700 هزار تومان در اختیار زوج قرار گرفته و در مجموع آنها با یک میلیون تومان که تمامی آن هم در قالب یک وام قرض الحسنه ارائه شده، می توانند ازدواج کرده و زندگی خود را تشکیل دهند.