آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۲۲۹
خودرو
۱۶

جهان خودرو

فولکس واگن فراری را می خرد

فولکس واگن قصد دارد شرکت ایتالیایی فراری را بخرد. بزرگ ترین خودروساز آلمان که هم اکنون مالک برندهایی مانند لامبورگینی و بوگاتی است، بی تمایل نیست صاحب برند ایتالیایی فراری نیز شود.

شایعاتی از طرف فردیناند پیچ، رییس فولکس واگن مبنی بر علاقه وی به خرید برند ایتالیایی به گوش می رسد. اما سوال اینجاست که چرا باید شرکت فیات حاضر به فروش برندش، فراری شود. پاسخ این سوال ساده است. فیات بعد از در اختیار قرار گرفتن کنترل شرکت خودروسازی کرایسلر آمریکا با مشکلات مالی مواجه شده و بعید نیست که برند فراری خود را بفروشد. وضعیت مالی مناسب فولکس واگن نیز مزید بر علت شده تا این شرکت رویای تصاحب فراری در سر بپروراند.

نقش چینی ها در عرضه سهام جی ام

در بین بانک هایی که قرار است به جنرال موتورز در عرضه سهام اولیه اش در بورس کمک کنند نام دو بانک چینی مشاهده می شود.

این دو بانک بانک های صنعتی و تجاری چین و کپیتال اینترنشنال چین هستند که قرار است به بزرگ ترین خودروساز آمریکا در عرضه سهام اولیه اش در بورس در هفته آینده کمک کنند. هر دو بانک جزو بانک های دولتی در چین محسوب می شوند. بانک آمریکایی مورگان استنلی نیز به جنرال موتورز در عرضه سهامش در بورس کمک خواهد کرد. این برای نخستین بار است که بانک های چینی در عرضه سهام اولیه یک شرکت آمریکایی در بورس مشارکت می کنند. در همین حال پیش بینی می شود شرکت خودروسازی شانگهای چین نیز اقدام به خرید بخشی از سهام جنرال موتورز به ارزش 500 میلیون دلار کند.

خودروی برقی جدید تویوتا 2012 می آید

خودروی جدید برقی تویوتا که قرار است در سال 2012 روانه بازار شود قادر است با یک بار شارژ بیش از 100کیلومتر را بپیماید.

همچنین حداکثر سرعت این خودرو به بیش از 120 کیلومتر بر ساعت می رسد. تویوتا اوایل سال 2009 اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2012 یک خودروی برقی کمپکت را روانه بازار آمریکا کند. این خودرو بر پایه مدل مفهومی تویوتا به نام FT-EV ساخته می شود. تویوتا تاکنون جزئیات کمی درباره این خودرو منتشر کرده است. قرار است این خودرو علاوه بر آمریکا در بازار اروپا و ژاپن نیز فروخته شود. به گزارش خبرگزاری رویترز، هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است.