آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۲۲۹
ورزش
۲۴

استانبول پایتخت ورزشی اروپا در سال 2012 شد

شهر استانبول ترکیه که پیش از این به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده بود، به عنوان پایتخت ورزشی اروپا در سال 2012 میلادی هم برگزیده شد.

شهر استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه و نقطه رابط بین قاره های اروپا و آسیا به عنوان پایتختی ورزش اروپا در سال 2012 دست یافت. «قدیر توپباش»، شهردار کلانشهر استانبول یکشنبه شب در مراسمی که بدین مناسبت در این شهر برگزار شده بود، گفت که استانبول به عنوان پایتخت ورزشی اروپا در سال 2012 برگزیده شده است.

«توپباش» در این مراسم با اشاره به اینکه کسب عنوان پایتختی ورزش اروپا در سال 2012 راه را برای برگزاری بازی های المپیک در این شهر هموار خواهد کرد، گفت: برای افزایش زیرساخت های ورزشی در این شهر تلاش خواهیم کرد.

«جیان فرانچسکو»، رییس اتحادیه پایتخت های ورزشی اروپا نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه در سال 2012 میلادی استانبول شاهد رخدادهای مهم ورزشی اروپا خواهد بود از رییس شهرداری استانبول حل مساله ترافیک این شهر را خواستار شد. استانبول ترکیه در سال 2010 میلادی نیز به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده بود. این شهر در طول یک سال گذشته شاهد صدها مراسم و جشن مختلف بوده است.