آرشیو چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۱۲۵
سیاست
۳

عدلیه

انتصاب اولین مدیرکل زن در دادگستری

اولین مدیرکل زن در دادگستری منصوب شد. به گزارش ایسنا، سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری طی حکمی فاطمه باقری مکی را به سمت مدیرکل «دفتر هماهنگی امور تشکل ها و حقوق بشر» منصوب کرد. «مکی» پیش از این در سمت معاونت مدیر کل حوزه وزارتی در وزارت دادگستری مشغول به کار بود.

محکومیت عماد بهاور به 10 سال حبس

عماد بهاور به 10 سال حبس محکوم شد. او از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به تحمل 10 سال حبس تعزیری محکوم شد. وی به اتهام تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محاکمه شده بود. این حکم در دادگاه انقلاب به بهاور ابلاغ شده و قابل تجدیدنظرخواهی است.

انتقال کیوان صمیمی به رجایی شهر

کیوان صمیمی روز دوشنبه به زندان رجایی شهر منتقل شد. این روزنامه نگار یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم بازداشت شد و در دادگاه به شش سال حبس به علاوه محرومیت مادام العمر از فعالیت های سیاسی محکوم شد. اتهامات وی تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت ملی عنوان شده است.

احمدرضا احمدپور آزاد شد

احمدرضا احمدپور روز گذشته آزاد شد. این پژوهشگر حوزوی که از عاشورای سال گذشته در زندان به سر می برد، در روز عید غدیر مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد. وی در ششم دی ماه سال گذشته بازداشت و به اتهام نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و هتک حیثیت روحانیت محاکمه و به یک سال حبس و خلع لباس روحانیت محکوم شده بود.

پیمان فتاحی بازداشت شد

پیمان فتاحی روز گذشته برای سومین بار بازداشت شد.وی اولین بار در هفتم خرداد 86 بازداشت و در تاریخ 30 دی همان سال با وثیقه 300 میلیون تومانی از زندان آزاد شد. وی مجددا در 25 دی 87 دستگیر و به اوین منتقل شد.