آرشیو چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۱۲۵
حوادث
۱۸

بدون مرز

شیرجه مرگبار در جشن تولد

مردی استرالیایی به مناسبت جشن تولدش از بالکن به داخل استخر شیرجه رفت و جان خودش را از دست داد. به گزارش «شورت نیوز» این جوان ساکن ایالت «کوئینزلند» روز دوشنبه برای برگزاری مراسم جشن تولد خود، در مقابل حاضران از روی بالکن منزل مسکونی اش تلاش کرد به داخل استخر شیرجه برود اما به جای اینکه داخل آب فرود آید، به زمین سیمانی که تقریبا یک متر با استخر فاصله داشت، برخورد کرد و به دلیل ضربه مغزی جان خود را از دست داد. پلیس ایالت «کوئینزلند» اعلام کرد احتمال دارد این مرد به دلیل استعمال مواد روانگردان دست به چنین کاری زده باشد.

نجات بچه فیل از گودال عمیق

یک بچه فیل توسط مزرعه داران هندی از یک گودال عمیق نجات یافت. به گزارش ایسنا، این بچه فیل که حدودا چهار تا پنج سال دارد، اوایل صبح دوشنبه در یک گودال واقع در یک مزرعه چای در شمال شرق این کشور سقوط کرد. مادر این بچه فیل تلاش فراوانی به خرج داد تا بچه خود را بیرون بکشد، اما این گودال عمیق بود. سرانجام چایکاران موفق شدند با استفاده از طناب، این بچه فیل را از گودال بیرون بکشند.

کهنسال ترین فرد جهان

گروه حوادث: یک زن سیاهپوست اهل ایالات متحده امریکا با جشن گرفتن 107 سالگی خود لقب «کهنسال ترین فرد جهان» را از آن خود کرد. به گزارش «واشنگتن پست» این زن 107 ساله که «بتسی استنفورد» نام دارد، در مراسم جشن تولد خود عنوان کرد: من با داشتن رژیم غذایی صحیح، ورزش، استفاده نکردن از الکل و موادغذایی پرچرب توانستم از مرز یکصد سالگی عبور کنم. این زن 107 ساله در ادامه خاطرنشان کرد: کیک تولدی که برای من تهیه کردند فقط از وانیل و جوز هندی تشکیل شده بود و اصلا برای سلامتی مضر نبود. این زن 107 ساله که نامش در کتاب رکوردهای گینس به عنوان «کهنسال ترین فرد جهان» به ثبت رسیده است، فعالیت زیاد را هم یکی دیگر از عوامل زندگی طولانی اعلام کرد.

بز چینی، مادر توله ببرها

رسانه های چین از نگهداری دو توله ببر توسط یک بز خبر دادند. به گزارش ایسنا این دو توله ببر سیبریایی در باغ وحش «جیو فنگ» نگهداری می شوند. بر اساس گزارش شینهوا مادر این توله ها به دلیل یک بیماری تلف شده و این دو توله از شیر بز تغذیه می کنند.