آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
ایران زمین
۲۳

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در زنجان

گروه «ایران زمین» طرح پرورش ماهی در قفس، طرح جدیدی است که برای نخستین بار در استان انجام می شود در این طرح ماهی با گوشت مناسب در مزارع پرورش ماهی استان تولید می شود.

محمود صیادبورانی مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که سازه های این طرح در کشورهای اروپایی ساخته می شود، اظهار داشت: مساحت کل فضای قفس ها با سازه های محلی، 16 تا 100 متر است که هم اکنون در استان با تجهیزات بومی ساخته می شود.

وی افزود: در این طرح قفس هایی با لوله های پلی اتیلن به عمق 3 تا 6 متر که از داخل با فوم پر شده، ساخته می شود تا در آب شناور بماند و بتوان در داخل آنها ماهی ها را تولید کرد.

صیادبورانی با اشاره به مزیت این قفس ها عنوان کرد: در این قفس ها، شرایط به لحاظ زیستی برای ماهی متفاوت است و می توان ماهی را در عمق تولید کرد. این عمق زیاد سبب می شود که توان تولید ماهی افزایش یابد و گوشت لذیذتری تولید شود.

وی زمان اجرای این طرح را بسیار کمتر از اجرای معمولی طرح پرورش ماهی عنوان کرد و گفت: این طرح کم هزینه تراست؛ هزینه مزارع معمولی به ازای هر تن احداث، 5 میلیون تومان اما هزینه این طرح به ازای هر تن، 5/2 میلیون تومان است.