آرشیو دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۰۸
ادب و هنر
۱۰

راه اندازی 20 وبلاگ فارسی برای ادیبان هند

مدیر مرکز تحقیقات فارسی دهلی نو گفت: یکی از برنامه های فرهنگی انجام شده در مرکز تحقیقات فارسی دهلی نو راه اندازی وبلاگ های فارسی زبان برای استادان و شاعران و ادیبان هندی است.

علیرضا قزوه در گفت وگو با فارس، از راه اندازی 20وبلاگ برای ادیبان و اساتید فارسی زبان هند خبر داد و گفت: یکی از برنامه های فرهنگی انجام شده در مرکز تحقیقات فارسی دهلی نو راه اندازی وبلاگ های فارسی زبان برای استادان و شاعران و ادیبان هندی است.

وی ادامه داد: این مسئله علاوه بر آن که باعث می شود این اساتید با محیط فارسی و نوشتن به خوبی آشنا شوند، می توانند با وبلاگ نویسان ایرانی نیز ارتباط ادبی و فرهنگی ایجاد کنند و هم اکنون برخی از این وبلاگ ها مثل وبلاگ آقای دکتر سرور ونجای و آقای نقی عباس و مهدی باقر و... بسیار فعال است.

قزوه همچنین گفت: آموزش زبان فارسی از این راه بسیار موفق و بدون صرف هزینه است. ضمن آن که تلاش کرده ایم در سایت ها و وبلاگ های خوب ادبی ایران نیز این عزیزان را لینک کنیم تا از این طریق ارتباطی بین آنها و دیگر فارسی زبانان ایجاد شود. در ادامه با اشاره به این که برای شاعران و نویسندگان تاجیکستان نیز ده ها وبلاگ ادبی ایجاد شده است، افزود: هم اکنون درصدد هستیم تا شاعران و نویسندگان فارسی زبان پاکستان را نیز به شاعران و ادیبان ایران معرفی کنیم.