آرشیو دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۰۸
اخبار خارجی
۱۶

لبنان علیه فعالیت جاسوسی موساد به شورای امنیت شکایت کرد

لبنان علیه رژیم صهیونیستی به دلیل کار گذاشتن دستگاه های جاسوسی در اراضی این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

هیئت دائمی لبنان در سازمان ملل شکایتی را به شورای امنیت سازمان ملل در مورد کارگزاری دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در داخل اراضی لبنان تسلیم کرد.

لبنان در شکایت خود علیه رژیم صهیونیستی آورده است: اقدام نیروهای اسرائیلی در کارگذاری دستگاه های جاسوسی در اراضی لبنان نقض آشکار حاکمیت لبنان و قوانین بین المللی و اصرار آن بر تداوم سیاست تجاوزکارانه و تحریک آمیز علیه لبنان و تهدید دایم صلح و امنیت بین المللی است.

رژیم صهیونیستی پس از آنکه دو کارگر لبنانی که مشغول حفاری در این منطقه بودند و دستگاه جاسوسی این رژیم را کشف کردند اقدام به انفجار این دستگاه کرد که به زخمی شدن این دو کارگر لبنانی منجر شد.

این در حالی است که طی روزهای اخیر نیروهای حزب الله نیز عملیات جدید جاسوسی اسرائیل برای نفوذ در شبکه مخابراتی این جنبش را کشف و خنثی کردند.

حزب الله پیش از این نیز اسناد و مدارک مستندی را در ارتباط با فعالیت های جاسوسی رژیم صهیونیستی منتشر کرده است.

از سوی دیگر منابع آگاه لبنانی از نشست مسئولان لبنان، عربستان و سوریه فردا درباره حکم فرضی دادگاه ترور رفیق حریری خبر دادند.به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از روزنامه البیان، منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که مسئولان لبنانی، عربستانی و سوری با هدف بررسی تلاش های عربستان و سوریه و حکم فرضی دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان، نشست برگزار می کنند. این نشست با هدف مهار پیامدهای حکم فرضی برگزار می شود.

اخباری مبنی بر اینکه مسئولان ریاض و دمشق توانسته اند پیش نویسی را درباره حل و فصل مسائل سیاسی آماده کنند منتشر شده است.

سعدالدین حریری نخست وزیر لبنان و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در جریان کلیت این پیش نویس هستند.