آرشیو دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۰۸
اخبار اقتصادی
۴

توزیع 7000 تن برنج، روغن و شکر بین هیئت های عزاداری

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران گفت: درآستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، شش هزار و 876 تن سهمیه نذورات شامل برنج، شکر و روغن میان هیئت ها، حسینیه ها و مساجد سراسر استان توزیع می شود.

«عباس قبادی» در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: از مجموع این سهمیه ها، 4 هزار و 300 تن متعلق به برنج از نوع ایرانی، یکهزار و 288 تن روغن و به همین میزان شکر برای توزیع اختصاص می یابد.

وی، نرخ هر کیلوگرم برنج، روغن و شکر را برای توزیع سهمیه نذورات به ترتیب یکهزار، یکهزار و 100 و 650 تومان اعلام کرد.

مقام مسئول در بازرگانی استان تهران با بیان اینکه سهمیه امسال نیز بر اساس سال های گذشته میان تهران و شهرستان ها تقسیم می شود، تصریح کرد: در شهرستان ها متقاضیان باید نذورات را با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد دریافت کنند.

وی ادامه داد: سهمیه هر یک از شهرستان های تابع استان تهران مشخص شده و بیشترین سهمیه نذورات متناسب با جمعیت شهرستان های تابعه به ترتیب در اختیار هیئت های مذهبی تهران، کرج و ری قرار می گیرد.

قبادی سپس گفت: در شهر تهران نیز برای رفاه حال عزاداران در قالب مصوبات، کمیته ای با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد فعال شده که نمایندگان هیئت ها، حسینیه ها و مساجد می توانند با مراجعه به 15 مرکزی که بر این اساس تشکیل شده است، کالای خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان بازرگانی تهران این نکته را نیز یادآور شد که توزیع حواله ها از پنج روز گذشته آغاز شده که در آن اطلاعات موردنیاز جهت مراجعه به محل های توزیع درج شده است.

قبادی با توضیح این مطلب که تاکنون برای شهر تهران 10 هزار حواله صادر شده است، افزود: در تهران دو هزار و 400 تن برنج، 740 تن شکر و به همین میزان روغن توزیع می شود.

وی درباره امکان استفاده مراکز خیریه و حسینیه هایی که نام آنها جزو دریافت کنندگان حواله نیست، گفت: سهمیه کنونی برای مشمولان دریافت حواله تا دهم محرم الحرام و جهت نذورات هیئت ها، حسینیه ها و مساجدی است که اقدام به طبخ غذا می کنند، اختصاص یافته و پس از آن چنانچه کالایی باقی ماند میان مراکز خیریه برای عرضه به صورت خشکه توزیع می شود.