آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر نفت: کاهش تولید محصولات پتروشیمی به علت تولید بنزین کذب است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطالب مطرح شده در خصوص کاهش تولید فرآورده های پتروشیمی در پی تولید بنزین در این مجتمع ها را تکذیب کرد.

عبدالحسین بیات در گفت وگو با ایرنا افزود: اینکه گفته می شود چرا این تولید در گذشته صورت نمی گرفت برای این بود که ضرورت ایجاب نمی کرد اما امروز با همت متخصصان داخلی به خودکفایی بنزین دست یافته ایم.

وی ادامه داد: فرآیند تولید در مجتمع ها بسیار ساده است به گونه ای که برخی از مجتمع ها در تولید بنزین و برخی دیگر به فرآورده های محصولات پتروشیمی اختصاص داده شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار داشت: آمارها نشانگر آن است که طی هفت ماهه گذشته 14 میلیون و130هزار تن محصولات پتروشیمی فروش رفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 10 میلیون و140 هزار تن بود 32 درصد رشد داشته است.

بیات افزود: همچنین در هفت ماه سال جاری 9 میلیون و560 هزار تن محصول صادر شده که نسبت به مدت مشابه که برابر هفت میلیون و210 هزار تن بود از رشد 33درصدی برخوردار است.

وی گفت: ارزش صادرات محصولات پتروشیمی در هفت ماه سال جاری پنج میلیارد و700 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با سه میلیارد و520 میلیون دلار رشد 62 درصدی را نشان می دهد.

بیات درباره تولید بنزین در مجتمع ها با بیان اینکه در زمان حاضر نیاز کشور به این محصول کمتر شده و روزانه بین 13 تا 15 میلیون لیتر است، گفت: توان تولید بنزین هم اکنون در شش مجتمع تولیدی بین 17 تا 20میلیون لیتر در روز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: با افزودن دو مجتمع دیگر تولید بنزین بین 20 تا 24 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.