آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
اخبار خارجی
۱۶

اخوان المسلمین: ملت مصر برای مبارزه با دیکتاتوری مبارک وارد میدان می شود

اخوان المسلمین نسبت به گرفتار شدن مصر در گرداب دیکتاتوری، خفقان و شورش های مردمی در صورت ادامه بی توجهی رژیم مبارک به خواسته های مردم و مخالفان برای ابطال نتایج انتخابات پارلمانی هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری «العالم»، «علی عبدالفتاح» از مسئولان بلندپایه کادر رهبری اخوان المسلمین با اشاره به افتتاح رسمی مجلس «الشعب» از سوی حسنی مبارک اظهار داشت: مجلس جدید یک گرایش بیشتر ندارد و آن حمایت از رژیم حاکم است و با ادامه این روند به شهادت ناظران داخلی و خارجی، کشور مصر به سوی دیکتاتوری و خفقان پیش می رود.

وی با اشاره به این که، حزب حاکم(الوطنی) همه احزاب مخالف از جمله حزب الوفد، الکرامه و گروه اخوان المسلمین و حتی شخصیت های مستقل را در این انتخابات از راهیابی به مجلس واداشته است، متذکر شد: انتخابات اخیر در شرایط نامناسب و همراه با تقلب های گسترده برگزار و این امر به خفقان و در نتیجه هرج و مرج منجر خواهد شد.

گروه های مخالف از جمله اخوان المسلمین در روز برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی از تقلب گسترده دولت به نفع حزب ملی حاکم خبر دادند که به ناکامی نامزدهای مخالف به ویژه اخوان المسلمین و پیروزی حزب حاکم الوطنی به ریاست حسنی مبارک منجر شد.

این در حالی است که عبدالحلیم قندیل هماهنگ کننده جنبش کفایه در گفت وگو با شبکه العالم خاطرنشان کرد: موروثی کردن قدرت در مصر به علت مخالفت گسترده مصری ها، هرگز عملی نخواهد شد و به قدرت رسیدن جمال مبارک(پسر رئیس جمهور) بعد از پدرش به علت مخالفت های مردمی، غیرممکن است.

رژیم مصر هفته گذشته بدون توجه به افکار عمومی داخلی و اعتراض های مردمی، نتایج انتخابات را تایید و مجلس الشعب را دایر کرد.