آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
شهرستان ها
۱۱

بزرگترین پل خرپایی دوطبقه کشور راه لرستان و چهارمحال بختیاری را باز می کند

الیگودرز - خبرنگار کیهان:

با احداث بزرگترین پل خرپایی دو طبقه کشور در روستای چال فهره بخش بشارت الیگودرز ارتباط استانهای لرستان و چهارمحال بختیاری برقرار می شود.

اجرای این پل که یکی از آرزوهای دیرین مردم محروم بخش بشارت است، در سال 1387 با تلاش مقامات این استان در دستور کار قرار گرفت و علیرغم کوهستانی بودن منطقه و فقدان راه مناسب برای ارسال تجهیزات در مدت زمانی کوتاه اجرا شد.

رئیس اداره راه و ترابری الیگودرز گفت: این پل که دو برابر خرپاهای معمولی ارتفاع دارد با وزن 230 تن، دهانه 81 مترو با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال اجرا و قابلیت تحمل محموله هایی با وزن 70 تن را داراست که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی افزود: فاصله شهرستان الیگودرز در استان لرستان تا شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال بختیاری 115 کیلومتر است که 6 کیلومتر از این مسیر در حوزه استان لرستان راه شکافی و بهسازی شده و با راه اندازی این پل، ارتباط این دو استان برقرار خواهد شد.

شایان ذکر است روستای چال فهره با 70 خانوار جمعیت در بخش بشارت شهرستان الیگودرز واقع شده که همواره اهالی برای عبور از رودخانه از وسایل سنتی (گرگر) استفاده می کردند اما با اجرای این پل مشکل آنها رفع خواهد شد.