آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
شهرستان ها
۱۱

گلایه استاندار کردستان از اجرایی نشدن مصوبات

سنندج- خبرنگار کیهان:

استاندار کردستان بر اجرای رهنمودهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر 22 اردیبهشت ماه سال 88 به استان تاکید کرد.

علیرضا شهبازی در دیدار با فعالان حوزه فرهنگ و هنر شهرستان سنندج از عدم تحقق عینی منویات رهبری به ویژه در حوزه فرهنگی ابراز تاسف کرد و افزود: متاسفانه برخی از مسئولان استانی از فرمایشات رهبری تنها در سخنرانی و ارایه عملکرد خود بهره می گیرند اما با گذشت حدود 19 ماه از وقوع این سفر تاریخی هنوز منویات رهبری در بخش فرهنگی وجه عینی پیدا نکرده است.

وی به مشاور فرهنگی و اجتماعی خود دستور داد هرچه سریع تر کارگروه ویژه ای برای بررسی، تبیین و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری با حضور فعالان حوزه فرهنگ و هنر این استان تشکیل دهد.

شهبازی در تشریح دستاوردهای فرهنگی این سفر گفت: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی زبان کردی سرمایه فرهنگی در کشور است و ما باید برای حفظ و توسعه آن تلاش کنیم.

شهبازی با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست های فرهنگی کشور حفظ هویت فرهنگی اقوام در صدر قرار دارد افزود: نگاه مسئولان نظام اسلامی بر محور توسعه زیرساخت های فرهنگی استان کردستان است اما متاسفانه این نگاه از دریچه تنگ نظری برخی از مدیران استان عبور نمی کند.

وی تصریح کرد: اعمال نظرهای سلیقه ای برخی از مدیران فرهنگی فعلی و دوره های گذشته نباید به حساب حاکمیت گذاشته شود.

وی توسعه فرهنگ را زیربنای تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد بااحیای همایش ها، کنگره ها و سمینارهای فرهنگی و ادبی در استان چرخ استراتژی توسعه فرهنگی شتاب گیرد.

شهبازی ارتقای سطح ریسک پذیری مدیران و شکل گیری گفتمان فرهنگی را از مولفه های حوزه فرهنگ در استان ذکر کرد و گفت: نویسندگان و هنرمندان در تعامل با مدیران فرهنگی نقش اساسی در تدوین راهبردهای علمی و عملی این گفتمان فرهنگی را دارند.

وی افزود: ما با استناد به نظرات کارشناسی فعالان ونخبگان حوزه فرهنگ مشکلات و موانع توسعه فرهنگی استان را در سطح خرد و کلان رصد می کنیم و برای حل آنها راهکار قانونی ارایه می دهیم.

در این دیدار جمعی از هنرمندان، ادیبان و اساتید دانشگاه علل و عوامل موانع توسعه یافتگی در استان را تشریح کردند.