آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
حوادث
۱۵

توسط وزارت بهداشت و درمان و به دلیل نداشتن کیفیت لازم

17 واحد آموزش پزشکی دانشگاه آزاد تعطیل شد

قائم مقام معاونت آموزش وزارت بهداشت و درمان از تعطیلی 17 واحد آموزشی پزشکی دانشگاه آزاد به دلیل نداشتن کیفیت لازم خبر داد.

سیدامیرمحسن ضیایی در گفت وگو با فارس گفت: واحدهای آموزشی تعطیل شده شامل سراسر کشور و در رشته هایی مانند پرستاری و مامایی به دلیل نداشتن کیفیت لازم می باشد.

وی در عین حال اذعان کرد: اینکه کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد پایین است موضوعی نیست که در تمام بخشهای آن جاری باشد و به نوعی طبیعی است که قسمت هایی از آن اختلال آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه کارشناسان وزارت بهداشت بطور پیگیر در حال بررسی و بازرسی از این واحدهای آموزشی هستند، تصریح کرد: در برخی رشته ها مانند دندانپزشکی دانشگاه آزاد، بخش های فوق العاده خوبی دارد که در همین زمینه و برخی رشته های دیگر موضوع اجازه برگزاری دوره دستیاری در این دانشگاه را مورد بررسی قرار می دهیم.

ضیایی یادآور شد: دانشگاه آزاد بسیار گسترده است لذا چند هفته پیش با رئیس دانشگاه آزاد جلسه ای داشتیم و آنها صریحا پایبندی خود را به مصوبات و قوانین وزارت بهداشت اعلام کردند لذا ما دانشگاه آزاد را شریک خود در آموزش پزشکی می بینیم.در همین حال دکتر عبدالله جاسبی نیز در آبانماه 87 در اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به غیرفعال بودن 17 واحد آموزشی یاد شده تاکید کرده بود در صورتی که تکلیف مراکز و واحدهای غیرفعال تا 6 ماه یا یک سال آینده مشخص نشود تعطیل خواهند شد.

جاسبی در این اجلاس تصریح کرده بود 110شعبه دانشگاه آزاد به خاطر غیرفعال بودن و یا کم فعال بودن در آستانه تعطیلی قرار دارند.