آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۲۷
اقتصادی
۴

در این مدت قیمت تخم مرغ، قند و شکر، گوشت گوسفند و مرغ کاهش داشت

گزارش بانک مرکزی از قیمت کالاها در هفته نخست هدفمندی

بانک مرکزی در گزارشی، متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 3 دی ماه هفته اول اجرای هدفمندی یارانه ها را اعلام کرد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی گزارش داد: در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات، بهای پنیرپاستوریزه و کره پاستوریزه نسبت به هفته قبل اندکی افزایش ولی قیمت پنیر غیرپاستوریزه کاهش جزئی داشت. بهای سایر اقلام گروه ثابت بود. قیمت تخم مرغ اندکی کاهش یافت و شانه ای 28400 تا 37000 ریال فروش می رفت. در گروه برنج، بهای تمام اقلام این گروه افزایش جزئی داشت. در گروه حبوب قیمت لپه نخود اندکی افزایش ولی بهای لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا قرمز کاهش جزئی یافت. قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

در هفته منتهی به 3 دی ماه، در میادین زیر نظر شهرداری تهران، هندوانه عرضه کمی داشت ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار می فروختند.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه، قیمت پرتقال درجه 2 کاهش جزئی ولی سایر اقلام این گروه بویژه خربزه، هندوانه و انگور افزایش داشت.

در گروه سبزی های تازه، قیمت خیار، پیاز، لوبیا سبز و سبزی های برگی افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه به ویژه گوجه فرنگی نسبت به هفته قبل کاهش یافت. در این هفته قیمت گوشت تازه گاو و گوساله نسبت به هفته قبل افزایش ولی بهای گوشت گوسفند و گوشت مرغ کاهش جزئی داشت.

در هفته منتهی به سوم دی ماه، قیمت قند و شکر اندکی کاهش ولی بهای چای خارجی و روغن نباتی جامد نسبت به هفته قبل افزایش یافت، ضمن این که قیمت روغن نباتی مایع ثابت بود.