آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۲۷
حوادث
۱۹

صدها فقره سرقت از داخل خودروها

3 عضو یک باند که به صورت گسترده از داخل خودروها سرقت می کردند، دستگیر و مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک از مخفیگاه آنها کشف و ضبط شد.

به گزارش «جام جم»، چند روز پیش یکی از واحدهای گشت انتظامی در خیابان ارومیه با ظنین شدن به 2 نفر که به صورت مشکوک در این محل تردد می کردند، آنها را متوقف و در بازرسی بدنی از آنها تعدادی اسکناس جعلی، کارت سوخت و مواد مخدر را کشف کردند. با تشکیل پرونده ای در این ارتباط بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 18، دستور قضایی را برای تحقیق از 2 متهم دستگیر شده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی صادر کرد. با شروع تحقیقات هر دو متهم اعتراف کردند از چندی پیش و با همدستی یکی از دوستان خود باند سرقت تشکیل داده و با حضور در محله های مختلف از داخل خودروها سرقت می کرده اند.

در پی این اعترافات دیگر همدست آنها نیز دستگیر و مشخص شد این 3 متهم اعتیاد شدیدی به کراک و شیشه دارند و سرکرده باند پس از ارتباط با یک زن و 2 دختر فراری، اموال سرقتی را با آنها تقسیم می کرده است.

با گزارش اعترافات صدها فقره ای اعضای این باند، قاضی پرونده دستور قضایی را برای بازرسی مخفیگاه متهمان صادر کرد و با حضور کارآگاهان اداره 5 پلیس آگاهی در محل، مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک سرقتی و انواع کارت های شناسایی کشف و ضبط شد.

با به دست آمدن این اسناد و مدارک متهمان اعتراف کردند، بیشترین سرقت ها را در مناطق غرب، جنوب و مرکز تهران از خودروهای پراید انجام داده اند. با شناسایی تعدادی از صاحبان مدارک، بازرس شعبه اول دادسرای ناحیه 18 از مردم خواست کسانی که اسناد، مدارک و وسایل باارزش آنها در چند ماه گذشته از خودروهای پراید سرقت شده است، می توانند برای پیگیری شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.