آرشیو سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۸۵
اجتماعی
۴

وزیر رفاه و تامین اجتماعی خبر داد

پرداخت 20 هزار میلیارد ریال سهام به 830 هزار بازنشسته کشوری

با حمایت رئیس جمهور و تصویب هیات دولت و همچنین پیگیری های وزارت رفاه و تامین اجتماعی دومین مطالبه بازنشستگان کشوری در آینده ای نزدیک در قالب سهام پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، این اقدام دولت در حالی صورت می گیرد که پیش از این در مهرماه سال جاری دولت بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از

79 که مطالبه 10 ساله آنها محسوب می شد مبلغ هزار میلیارد تومان را از طریق وزارت رفاه و تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرده است.

بنابراین گزارش، توجه به معیشت اقتصادی و رفاهی بازنشستگان از جمله دغدغه های رئیس جمهور است که با تدبیر و حمایت ویژه وی دومین مطالبه بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب سهام بزودی به آنها پرداخت خواهد شد.

صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی نیز در این باره اظهار داشت: با عنایت ویژه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور در جلسه دیروز هیات دولت و بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی با پرداخت 2 هزار میلیارد تومان سهام به بازنشستگان به منظور پرداخت معوقات مربوط به مابه التفاوت ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از هشتم مهرماه 1386 تا مهر 1387 (یک سال) موافقت شد. به گفته وی حدود 830 هزار نفر از بازنشستگان کشوری مشمول این قانون هستند.

محصولی درباره نحوه پرداخت این سهام به بازنشستگان کشوری افزود: بازنشستگان لازم نیست برای دریافت این سهام در جایی نام نویسی کنند زیرا فهرست اسامی بازنشستگان کشوری در صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد و سهام آنها از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی و به عبارت بهتر، سازمان خصوصی سازی در اختیار صندوق بازنشستگی قرار می گیرد و بازنشستگان سهام خود را خودکار دریافت خواهند کرد.

ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق کشوری نیز در این باره گفت: هم اینک در حال مذاکره با مسئولان سازمان خصوصی سازی هستیم تا میزان و نوع سهام برای بازنشستگان تعیین شود. وی افزود: با پیگیری های وزیر رفاه و تامین اجتماعی در نظر داریم بهترین سهام را برای بازنشستگان بگیریم تا اقدامات حمایتی دولت از بازنشستگان کام آنها را شیرین کند.

عطاریان با بیان اینکه در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری درباره این بخش از مطالبات بازنشستگان ارائه خواهد شد، گفت: تمامی اقدامات لازم برای دریافت سهام طی شده است و بزودی درباره پرداخت آن به بازنشستگان اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.