آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۳۱
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

رئیسی اعلام کرد

راه اندازی دومین مجمع خیرین مدرسه ساز خارج از کشور در ترکیه

دومین مجمع خیرین مدرسه ساز خارج از کشور در ترکیه راه اندازی می شود.

دکتر مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت وگو با ایسنا گفت: قرار است این مجمع در دو شهر آنکارا و استانبول تشکیل شود.

وی هدف از تشکیل این مجمع را با توجه به ظرفیت بالای ایرانیان مقیم ترکیه و ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی مشارکت دادن ایرانیان متمکن علاقمند به مدرسه سازی در کشورشان ایران اسلامی و همه کسانی که به دنبال رشد و توسعه کشورشان هستند دانست و گفت: قرار است خیرین مدرسه ساز در ترکیه و کشورهای اروپایی از طریق این دو مجمع تعهدات خود در زمینه احداث و تجهیز فضاهای آموزشی کشور در اختیار سازمان نوسازی قرار دهند.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: با تشکیل این مجمع، در بهار سال آینده نخستین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور ترکیه و کشورهای اروپایی در ترکیه برگزار خواهد شد.

رئیسی با اشاره به توسعه جامعه خیرین در مجامع بین المللی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های سازمان نوسازی، توسعه جامعه خیرین در حوزه کشورهای آمریکای شمالی است تا از ظرفیت بالای متمکنین خارج کشور در امر مدرسه سازی استفاده شود، چرا که این افراد نیک اندیش علیرغم این که در خارج از کشور ساکن هستند، اما علاقمند به ایران و توسعه کشورشان هستند، لذا برنامه بعدی سازمان نوسازی، تشکیل مجمع خیرین در کشورهای حوزه آمریکای شمالی است.