آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۳۱
شهرستان ها
۱۱

آینه کاری مسجد صفوی حرم مطهر امام کاظم(ع) توسط نیشابوری ها

نیشابور- خبرنگارکیهان:

آئینه کاری مسجد صفوی متصل به حرم مطهر امام کاظم(ع) توسط مردم نیشابور انجام می شود.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: دو ماه قبل یک هیات ایرانی به کشور عراق سفری داشت که با تولیت حرمین کاظمین(ع) مذاکرات و رایزنی هایی در خصوص بازسازی حرم مطهر صورت گرفت.

سیدجلال هاشمی گفت: متعاقب این تعهد نشستی با حضور معاونت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در نیشابور برگزار و پس از کار کارشناسی تفاهم نامه ای در این باره نهایی شد.

هاشمی اظهار داشت: تعهد نهایی ما هشت میلیارد ریال است که در گام نخست و براساس توافق های صورت گرفته با اعضای ستاد مرکز، قرار است پنج میلیارد ریال از مردم نیشابور جمع آوری و جهت آئینه کاری این مسجد هزینه شود.

وی افزود: مردم ولایتمدار شهرستان نیشابور تا امروز با ساخت و ارسال 13باب سقاخانه به صحن حرم مطهر امیرالمومنین(ع) و اهدای 900 خشت طلای گنبد حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) در بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته اند.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور با قدردانی از مشارکت گسترده مردم نیشابور در بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: پروژه های در دست اجرا در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا با هنرنمایی هنرمندان ایرانی عملیاتی شده و از طرح های اصیل اسلامی ایرانی برگرفته که از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.