آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۷
سیاسی
۲

گزیده اخبار

گفت وگو برای همکاری تنها راه نجات برخی قدرت ها از بن بست است

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اهمیت توافق حاصل شده در گفت وگوهای

ژنو 3 تصریح کرد: گفت وگو برای همکاری برای یافتن نقاط مشترک تنها راه نجات برخی قدرت ها از بن بست خود ساخته است.

علی باقری در دیدار «پیتر ماورر» قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با تبیین خطاهای راهبردی غربی ها در تحلیل واقعی رویدادها و تحولات منطقه بویژه ایران تاکید کرد: وقت آن رسیده است که برخی قدرت ها با اذعان به ناکام بودن راهبرد دو مسیره، راه منطقی گفت وگو در سایه منطق و تعامل با رویکرد همکاری را سرلوحه سیاست و اقدام های خود قرار دهند.

خبر دیگری نیز حاکی است علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در آستانه گفت وگوهای استانبول روز چهارشنبه با سفر به چین با مقام های سیاسی این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای حفظ وحدت ملی عراق دریغ نکرده است

برهم صالح رئیس هیات وزیران اقلیم کردستان عراق با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای حفظ وحدت ملی و استقرار آرامش در عراق دریغ نکرده و پیشرفت عراق را در همسایگی خود توام با امنیت و رفاه برای مردم این کشور دنبال می کند.

امریکا شیطنت نکند، مذاکرات 1+5 در استانبول چشم انداز خوبی خواهد داشت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سیاسی کاری و اعمال فشار امریکایی ها نباشد مذاکرات ایران با گروه 1+5 در استانبول به یقین چشم انداز مطلوبی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، علاالدین بروجردی افزود: درزمان حاضر همه شرایط برای گذراندن نقطه پایان براین ماجراهای غیرواقعی که توسط دولتمردان امریکایی به راه افتاده، فراهم است.